Ovid Works podsumowuje III kw. 2021 r.

gra gry gaming

Ovid Works S.A., notowane na NewConnect niezależne studio gamingowe z Warszawy, podsumowuje miniony kwartał. W tym czasie EBITDA wyniosła prawie 777 tys. zł wobec straty sprzed roku, z kolei zysk netto wyniósł ponad 0,5 mln zł. Studio stale kontynuuje prace nad swoimi dwoma głównymi projektami: Interkosmos 2000 oraz Nemesis: Distress, których premiery mają mieć miejsce w 2022 roku.

– Trzeci kwartał działalności Spółki to przede wszystkim prace badawczo-rozwojowe oraz intensywny rozwój kluczowych projektów, które w naszej ocenie wykazują olbrzymi potencjał rynkowy. Wysoka poprzeczka jaką sobie stawiamy wymaga bieżących modyfikacji w zakresie implementacji oraz szczegółów działania poszczególnych mechanik, tak aby – w miarę możliwości – adresować zmieniające się trendy na rynku gier komputerowych czy też informacje zwrotne z prowadzonych testów z graczami ­­– komentuje Jacek Dębowski, prezes zarządu Ovid Works.

Premiera gry Nemesis: Distress została przełożona na drugi kwartał 2022 roku. Spowodowane to było koniecznością wydłużenia prac badawczo-rozwojowych w celu przeanalizowania i opisania wszystkich aspektów modelu zdrajcy. Dodatkowo Spółka chciała także zidentyfikować kluczowe aspekty nadające unikalny charakter rozgrywce i bardziej dopracować je przed premierą wersji Early Access. Mowa tu o pracach skupiających się na atmosferze horroru, mechanice skradania oraz elementach kooperacyjnych.

Wykorzystując mechanizmy gry wspierające planowanie, skradanie się, unikanie niebezpieczeństw oraz wykorzystywanie przedmiotów i otoczenia, gracze muszą zrealizować różnego rodzaju misje. Jednocześnie wszechobecna atmosfera horroru przekłada się nie tylko na sytuacje, które mają graczy przestraszyć, ale również mogą spowodować wymuszoną zmianę tempa ze skradanki do panicznej – lub zaplanowanej – ucieczki – dodaje Jacek Dębowski.

Ovid Works w minionym kwartale podpisał umowę z właścicielem platformy VR Oculus w obszarze wsparcia developmentu projektu oraz promocji gry Interkosmos 2000. Spowodowało to zmianę zakresu gry w celu spełnienia oczekiwań rynkowych wskazanych przez nowego partnera – skoncentrowaniu się na trybie jednoosobowym oraz na platformie Oculus Quest 2, co skutkowało przełożeniem premiery. Prace mają zostać zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku, jednak dokładna data premiery gry będzie zależna od szczegółowych planów wydawniczych w ramach sklepu Oculus Quest Store.

– Interkosmos 2000 to emocjonująca kontynuacja gry Interkosmos wydanej przez nas w 2017 r. Najważniejsze zmiany w realizowanym projekcie w stosunku do poprzednika to: większa modularność gry, umożliwiająca realizację kilku różnych scenariuszy fabularnych, otwarta struktura projektu, zapewniająca możliwość jego dalszego rozwoju po premierze oraz całkowita zmiana i jednocześnie rozbudowanie kapsuły, w tym dodanie całkiem nowych systemów i większej przestrzeni rozgrywki. Dodatkowo gracz będzie miał okazję wykonywać manewry inspirowane rzeczywistością: transfery orbitalne, dokowanie, oblatywanie kosmicznych obiektów, manewrowanie poprzez pola przeszkód. – podsumowuje Jacek Dębowski.