Plast-Box kupuje Stark Partner Sp. z o.o.

0

Plast-Box, jeden z wiodących dostawców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, podpisał warunkową umowę zobowiązującą do nabycia 100% udziałów w polskiej spółce Stark Partner Sp. z o.o. specjalizującej się w produkcji opakowań dla branży spożywczej. Zarząd Plast-Box zakłada  dalsze działanie firmy z siedzibą w Urszulinie (Grodzisk Mazowiecki) pod Warszawą w niezmienionej formie organizacyjnej. 

Grzegorz Pawlak PTS Plast-Box S.A.
Grzegorz Pawlak Prezes Zarządu Plast-Box S.A.

Przejęcie Starka to ważny etap dla wzrostu i rozwoju naszej grupy. Spółka ta ma wypracowaną pozycję na rynku krajowym jako dostawca opakowań spożywczych. Jest to silna marka, która posiada innowacyjne produkty i rozwiązania dla przemysłu opakowaniowego. Potencjał jakim dysponuje w połączeniu z naszymi technologiami oraz sposobem zarządzania, może przynieść bardzo dobre rezultaty. – informuje Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A.

Stark Partner Sp. z o.o. produkuje szeroką gamę opakowań wykorzystując w procesie produkcji technologię termoformingu oraz wtrysku, jest również producentem folii polistyrenowej. Spółka oferuje swoje produkty dużym producentom sektora spożywczego w tym mleczarskiego. Blisko 95% przychodów ze sprzedaży produktów generowane jest w Polsce. Pozostałe 5% uzyskiwane jest z eksportu kierowanego między innymi do Słowenii, Litwy, Czech, Belgii i Wielkiej Brytanii.

Grupa Plast-Box cały czas zwiększa swoją obecność na rozwijającym się rynku opakowań, gdzie aktualnie ponad 50% sprzedaży lokuje w branży spożywczej. Wskutek akwizycji, Plast-Box zyska większy zakres nowych kompetencji z sektora opakowaniowego, co umożliwi rozwój grupie. Ponadto włączenie Starka do działalności powinno przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz poprawy zysków i marż grupy.

Otwierają się przed nami nowe możliwości. Widzimy razem wiele wyjątkowych synergii i sposobów zbudowania dodatkowej wartości wynikającej z tej transakcji. Wprowadzenie Starka do grupy   zapewni nam dostęp do nowych rynków oraz da zasoby, które pozwolą rozszerzyć skalę i zasięg działania. Jest to krok w kierunku dalszej dywersyfikacji portfolio produktowego. Przy wykorzystaniu know-how jakim dysponują spółki grupy oraz dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju,  znacznie umocnimy naszą pozycję na rynku opakowań z tworzyw sztucznych. – skomentował prezes Pawlak.

Czytaj również:  Plast-Box – zmiany w zarządzie