Pokolenia Y i Z na rynku pracy. Czego oczekują od pracodawcy?

0

Współczesny pracodawca musi sprostać coraz większym oczekiwaniom ze strony pracowników. Dla osób z pokoleń Y i Z wysokie wynagrodzenie nie jest już bowiem najważniejszym kryterium wyboru pracodawcy –  dziś liczy się możliwość rozwoju, docenienie, ale także elastyczność pracy i dostęp do nowoczesnych technologii, usprawniających system wykonywania obowiązków.

Badanie „The 2016 Deloitte Millennial Survey” przeprowadzone na 7,7 tys., przedstawicieli pokolenia Y z 29 krajów świata wykazało, że siedmiu na dziesięciu respondentów ma dostęp do e-maila służbowego w swoich telefonach komórkowych oraz tabletach, a 67 proc. z nich ma elastyczny czas pracy. Mimo to, zaledwie 43 proc. badanych może pracować zdalnie, a aż 3/4 z nich chciałoby mieć taką możliwość. Co ważne, na rynek pracy wkracza pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1990 roku (wg niektórych badaczy po 1995), które są nieustannie online i nie wyobrażają sobie życia bez korzystania z nowych technologii, a świat wirtualny jest dla nich równie rzeczywisty jak ten, który otacza ich w realnym życiu. Czego przedstawiciele pokoleń Y i Z oczekują od swoich pracodawców?

Efektywnie i z dowolnego miejsca

Młodzi ludzie na rynku pracy od swoich pracodawców oczekują elastyczności w zakresie miejsca, godzin oraz formy pracy, ale również nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie narzędzi, które wspomogą realizację ich codziennych obowiązków – m.in. usprawnią kontakt z klientami oraz współpracownikami czy zapewnią efektywną pracę grupową i zdalną. Wymagania te spełnią rozwiązania w chmurze, takie jak UCaaS. – Jest to technologia łącząca różne kanały komunikacyjne: sms, czat, e-mail, wiadomości głosowe oraz wideokonferencje, za pomocą której pracownicy komunikują się ze sobą z dowolnego miejsca i urządzenia, zyskując w ten sposób możliwość efektywnej pracy zdalnej oraz zespołowej – mówi Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom. Wymierne korzyści pracownikom przyniosą również nowoczesne systemy Contact Center. – Rozwiązanie to stanowi centrum kontaktu pomiędzy pracownikiem a klientem firmy. Dzięki niemu mogą oni swobodnie komunikować się przez dowolne medium – wideo, wiadomości e-mail czy sms, a także media społecznościowe, z których korzystają na co dzień. Co więcej, pracownicy mogą sami zdecydować skąd będą wykonywać swoje obowiązki, gdyż rozwiązanie to umożliwia efektywną pracę zdalną – dodaje Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom.

Czytaj również:  Młodzi ludzie często tworzą w sieci wizerunek niezgodny z rzeczywistością. Ślepe podążanie za lajkami staje się niebezpieczne

Kiedy szybko znaczy dobrze