Polacy coraz częściej wybierają zdrową żywność. Na znaczeniu zyskują produkty w wygodnych opakowaniach

Polacy coraz częściej wybierają zdrową żywność. Na znaczeniu zyskują produkty w wygodnych opakowaniach

Polacy stają się świadomymi konsumentami: częściej sprawdzają skład produktów, interesują się także krajem pochodzenia i sposobem produkcji. Już 40 proc. przyznaje, że zdrową żywność kupuje przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy De Heus. Do naszych koszyków częściej trafiają produkty z krótką listą składników i jak najmniej przetworzone, bogate w błonnik i z niską zawartością cukru. – Rynek zdrowej żywności będzie rósł właściwie w każdym segmencie spożywczym – przekonuje Damian Podawca z firmy Barilla.

– Polacy są coraz bardziej zainteresowani kwestią zdrowego odżywiania nie tylko na poziomie deklaracji. Mają coraz większą wiedzę i świadomość, przybywa źródeł i ekspertów, którzy mówią, czym jest zdrowa dieta i zbilansowane odżywianie. To nie tylko deklaracje, ale też rzeczywiste wybory i konkretne działania konsumenckie. Ten trend będzie rósł – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Damian Podawca, marketing manager w firmie Barilla, produkującej m.in. makarony oraz pieczywo chrupkie i przekąski pod marką Wasa.

Już 40 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – bez konserwantów, fosforanów, z krótką listą składników – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Produkty przed zakupem oceniamy po wyglądzie, składzie, zapachu i cenie. Zwracamy uwagę na kraj produkcji i często wybieramy polską żywność. Wybieramy rzeczy jak najmniej przetworzone, z wysoką zawartością składników odżywczych.

– Ludzie są świadomi tego, co konsumują i jak to wpływa na ich organizm i zdrowie. Są świadomi tego, czym są poszczególne produkty i jakie ich składniki i elementy są wartościowe dla diety i codziennego odżywiania. Stąd zainteresowanie m.in. produktami pełnoziarnistymi, bogatymi w błonnik, o niskiej zawartości cukru – wskazuje Damian Podawca.

Rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że rynek zdrowej żywności się rozwija.

– Rynek zdrowego odżywiania będzie rósł właściwie w każdym segmencie spożywczym. My jako firma Barilla w Polsce działamy w trzech obszarach: makarony, sosy i pieczywo chrupkie i w każdym z tych segmentów widzimy wzrost zainteresowania zdrowymi wariantami produktów – ocenia.

Na znaczeniu zyskują też produkty w wygodnych opakowaniach, odpowiednie do zjedzenia także w pośpiechu.

– Jest coraz więcej innowacji i produktów, które odpowiadają na nowe potrzeby konsumenckie związane z życiem w biegu. Silny jest trend convenience, czyli wygodne opakowania. Jako marka Wasa mamy bardzo dużo ciekawych propozycji, które będziemy promować – przekonuje szef marketingu w Barilli.

Firma nawiązała właśnie współpracę z Agnieszką Radwańską. Była tenisistka ma być ambasadorką marki Wasa i pomóc promować zdrową żywność.

– Coraz większą rolę w naszej ofercie odgrywają nowości w kategorii przekąsek, jak gotowe kanapki przygotowane specjalnie dla osób, które potrzebują coś szybko złapać w biegu. Duże znaczenie mają też przekąski takie jak krakersy, pieczywo okrągłe czy delikatne pieczywo chrupkie z sezamem lub solą morską. Dzieje się dużo w tych segmentach i wspólnie z Agnieszką Radwańską będziemy promowali te wartościowe produkty – zapowiada Damian Podawca.