Polonus podsumowuje 2018 rok

Polonus

Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy oraz lider sieci Polonus Partner podsumował miniony rok. W oparciu o bazy operacyjne znajdujące się w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim oraz Piasecznie na pokładach 151 autokarów Polonus podróżowało aż 4,5 miliona pasażerów, co jest najwyższym wynikiem w historii firmy. Autokary komunikacji dalekobieżnej przejechały ponad
6,5 miliona kilometrów w ramach ponad 30 000 zrealizowanych kursów łączących 220 miast w Polsce i za granicą. Polonus nieustannie rozwija sprzedaż internetową, która wzrosła w ostatnim roku aż o 30%. Natomiast autokary przewoźników zrzeszonych w sieci Polonus Partner pokonały, od startu projektu w czerwcu 2018 roku, już ponad 10 milionów kilometrów.

W ubiegłym roku nie tylko utrzymaliśmy pozycję lidera polskiej branży przewozów autokarowych, ale także mimo trudnej sytuacji rynkowej odnotowaliśmy znaczące wzrosty. To dzięki ciężkiej pracy całego zespołu, w tym naszych wspaniałych kierowców udało się osiągnąć tak dobre wyniki, co świadczy o tym, że pasażerowie doceniają nasze starania. Pozycja narodowego przewoźnika zobowiązuje i zapewniam, że w tym roku będziemy pracować jeszcze ciężej, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów. – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus.

polonus
Polonus w 2018 roku przewiózł 4,5 miliona pasażerów. Ten rekordowy wynik mógł być możliwy dzięki ciągłemu rozwojowi siatki połączeń dalekobieżnych oraz komunikacji lokalnej w aglomeracji warszawskiej, działającej w oparciu o bazy w Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie.

Autokary narodowego przewoźnika tylko w ramach komunikacji dalekobieżnej przejechały w ubiegłym roku ponad 6,5 miliona kilometrów realizując przy tym ponad 30 000 kursów, które codziennie dojeżdżają do ponad 220 miast w całej Polsce.

Spółka kładzie bardzo duży nacisk na rozwój internetowych kanałów sprzedaży. Pasażerowie doceniają szybkie i wygodne sposoby zakupu biletów. W 2018 roku sprzedaż poprzez stronę internetową była o 30% wyższa niż rok wcześniej. Wzrost tych wskaźników nie odbywa się jednak kosztem tradycyjnej sprzedaży w kasach dworcowych czy bezpośrednio u kierowcy – te kanały również zwiększają swoją wartość.

Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku był zapoczątkowany w czerwcu, pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury projekt Polonus Partner. Firma postanowiła podjąć działania jednoczące polską branżę przewozów autokarowych, by wspólnie móc zmierzyć się z wyzwaniami zmieniającego się i niezwykle wymagającego rynku. Jednolicie oznaczone autokary przewoźników Polonus Partner przejechały po polskich drogach ponad 10 milionów kilometrów.