Ponad 10 mln zł przychodów Woodpecker po 9 miesiącach 2021 r. – więcej niż w całym 2020 roku

Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co
Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co

Woodpecker.co, spółka technologiczna oferująca aplikację w modelu SaaS pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, podsumowuje wyniki za III kwartał. Spółka utrzymała wysoką dynamikę wzrostu przychodów i zysku netto oraz znacząco powiększyła marżę EBITDA. Przychody wygenerowane w Q3 2021 wzrosły o prawie 50 proc. rdr. do 3,9 mln zł. Łącznie przychody z trzech pierwszych kwartałów tego roku wyniosły 10,4 mln zł i są o ponad 43 proc. wyższe niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

W III kwartale 2021 r. Woodpecker.co z powodzeniem realizował przyjętą strategię rozwoju. Zwiększeniu uległa baza klientów i średnia wartość płaconej przez nich subskrypcji. Wzrosła ilość klientów decydujących się na plany roczne. Aplikacja Woodpecker otrzymała kolejne ulepszenia i nowe funkcjonalności, jeszcze lepiej wspierając rosnącą aktywność użytkowników.

W efekcie przychody ze sprzedaży w samym III kwartale 2021 r. wzrosły o 49,4 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego. Narastająco po 9 miesiącach 2021 r. przychody spółki wyniosły ponad 10 mln złotych i tym samym przekroczyły przychody osiągnięte w całym roku poprzednim. Wzrost przychodów narastająco w porównaniu z dziewięcioma miesiącami roku 2020 wyniósł 43,6 proc.

Zysk netto w III kwartale 2021 r. wyniósł prawie 600 tys. zł i był prawie 3 razy wyższy niż w porównywalnym kwartale 2020 r., a zysk narastająco za dziewięć miesięcy 2021 r. wyniósł 1 630 tys. zł i również był trzykrotnie wyższy niż uzyskany w analogicznym okresie 2020 r. Marża EBITDA za trzy pierwsze kwartały 2021 r. wyniosła 21,96 proc., co oznacza blisko dwukrotny wzrost w porównaniu z marżą uzyskaną w roku 2020.

– Mamy za sobą bardzo udany kwartał. Rosną wszystkie wskaźniki biznesowe spółki, takie jak przychody i rentowność. Wzrost ARPA oznacza, że statystycznie coraz większe firmy zaczynają korzystać z naszej aplikacji oraz że klienci dostrzegają i akceptują wzrost wartości oprogramowania Woodpecker – mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.

Spółka notuje dalsze zmiany w obrębie struktury klientów i rodzaju płaconych przez nich abonamentów: w ostatnim kwartale klienci korzystający z aplikacji częściej niż wcześniej decydowali się na wybór droższych i bardziej rozbudowanych abonamentów. Coraz więcej z nich decydowało się także na wybór planu rocznego w porównaniu do planów miesięcznych. Spółka zwiększyła również zasięg geograficzny swojej oferty – na koniec III kwartału posiadała aktywnych klientów z 82 krajów, tj. o dziewięć więcej niż na koniec 2020 r.

– Cieszymy się, że konsekwentna realizacja naszej strategii pozwala systematycznie zwiększać nie tylko skalę, ale i zasięg naszej działalności – dodaje Mateusz Tarczyński.

Spółka kontynuuje rozwój narzędzia od strony technologicznej: w sierpniu udostępniła autorską aplikację mobilną Woodpecker Calls, która umożliwia dodanie rozmów telefonicznych z klientami jako jednego z elementów kampanii sprzedażowych. Uruchomiona została także dwustronna integracja z aplikacją Hubspot – wiodącą platformą CRM służącą do komunikacji z klientami w procesie inbound marketingu, sprzedaży, zarządzania treściami i obsługi posprzedażowej. Jest to kolejny partner z branży, który zdecydował się na integrację swojego oprogramowania z aplikacją Woodpecker.

– Dalej pracujemy m.in. nad dostosowaniem naszego narzędzia do wykorzystania go w kampaniach multichannel. Woodpecker Calls to istotny krok w tym kierunku. Cieszymy się też z pozyskania takiego partnera, jak Hubspot. Jesteśmy przekonani, że obie te nowości przyczynią się do utrzymania pozytywnego trendu wzrostowego, który widać w wynikach – komentuje Mateusz Tarczyński.

Woodpecker.co nieustannie intensyfikuje również działania marketingowe, m.in. w obszarze content marketingu: w ostatnim czasie uruchomiła regularną produkcję i publikację treści video, podjęła także współpracę z podcastem SheLeads, w którym prezentowane są historie kobiet biznesu. Spółka ma na celu zwiększenie zasięgu w mediach społecznościowych poprzez odejście od tematyki wyłącznie technicznej i poradnikowej oraz wprowadzenie ważnych dla klientów tematów związanych z prowadzeniem własnego biznesu.

Wyniki osiągnięte w ostatnim kwartale zarząd spółki omówi na webinarze inwestorskim, który odbędzie się we wtorek, 16 listopada o godz. 11:00. Rejestracja na webinar dostępna jest na stronie spółki: https://woodpecker.co/investors/.