PwC wzmacnia dział Doradztwa Biznesowego

0

Firma doradcza PwC informuje o wzmocnieniu działu Doradztwa Biznesowego kompetencjami ekspertów z Roland Berger Strategy Consultants. Do PwC dołączyło 19 osób z polskiego oddziału Roland Berger, specjalizujących się w doradztwie strategicznym oraz usługach dla sektora FMCG oraz handlu detalicznego (retail). Wraz z rozszerzeniem zespołu Doradztwa Biznesowego PwC, w gronie partnerów firmy znajdą się Krzysztof Badowski i Maciej Korzeniowski, wcześniej partnerzy Roland Berger w Polsce.

„Wzmocnienie zespołu doradztwa strategicznego w Polsce jest częścią bardzo konsekwentnie realizowanej strategii – naszym celem jest świadczenie wszystkich usług pod jednym dachem i w tym kierunku sukcesywnie rozwijamy ofertę. Chcemy być wyraźnym i niekwestionowanym liderem w doradztwie strategicznym w Polsce i regionie Europy Środkowo – Wschodniej. Rozszerzenie polskiego zespołu o bardzo konkretne kompetencje pozwoliło nam zbudować przewagę praktycznie z dnia na dzień, a nasi klienci już od teraz uzyskują dostęp do umiejętności i doświadczeń nowych kolegów. A wszystko w ramach PwC, bez konieczności wdrażania kolejnych zespołów doradczych i współpracy z wieloma firmami” – podkreśla Piotr Łuba, partner zarządzający działem Doradztwa Biznesowego PwC w Polsce.

W PwC Krzysztof Badowski stanie na czele zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, analogicznie do roli pełnionej w Roland Berger Strategy Consultants. Dodatkowo będzie także liderem grupy Doradztwa Strategicznego na polskim rynku, która ma za zadanie wspomagać dział transakcji PwC w zakresie doradztwa strategicznego na etapie przed- i potransakcyjnym. Krzysztof posiada 15-letnie doświadczenie w doradztwie strategicznym – poza Roland Berger Strategy Consultants, gdzie był partnerem zarządzającym, pracował także w Kolaja&Partners i KPMG. Z Roland Berger związany był 7 lat, kierował projektami doradczymi dla czołowych firm FMCG oraz detalistów na polskim rynku, a także w Rosji, na Ukrainie i w Czechach. Posiada również doświadczenie we współpracy z funduszami private equity oraz w doradztwie transakcyjnym. Krzysztof Badowski jest absolwentem studiów MBA na Kellogg School of Management oraz Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.

Maciej Korzeniowski w PwC wzmocni praktykę doradztwa w zakresie transformacji przedsiębiorstw w Centralnej i Wschodniej Europie oraz wejdzie w skład zespołu oferującego usługi dla klientów z sektorów: elektroenergetyka i sektor paliwowy. Posiada 15-letnie doświadczenie w doradztwie strategicznym, w tym m.in. w transformacji przedsiębiorstw, zmianach modeli operacyjnych i tworzeniu nowych strategii dla firm z sektora energetycznego, paliwowego, telekomunikacyjnego oraz mediów. Doradzał także funduszom private equity w transakcjach. W Roland Berger – gdzie pracował 8 lat – pełnił funkcję partnera oraz wiceszefa regionalnego zespołu ds. energetyki. Wcześniej związany był z IBM Global Services jako dyrektor ds. sektora telekomunikacji. Karierę zaczynał w PwC. Maciej jest doktorem ekonomii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiował na Oxford University i Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Czytaj również:  Nowe nawyki Polaków czyli e-grocery nad Wisłą

„Dołączyliśmy do struktury, która ma już bardzo bogate doświadczenie w doradztwie. My tę ofertę uzupełnimy naszymi doświadczeniami i kompetencjami. Nasz zespół posiada bardzo szerokie, wieloletnie doświadczenie strategiczne i operacyjne w wielu branżach. Połączenie kompetencji strategicznych z warsztatem wdrożeniowym PwC oraz szeroką paletą innych usług świadczonych przez grupę PwC tworzy nową jakość dla klientów” – mówi Krzysztof Badowski.

W skład działu Doradztwa Biznesowego PwC wejdzie także między innymi Jakub Kurasz. Obejmie funkcję dyrektora w dziale Doradztwa Biznesowego. Będzie się zajmował doradzaniem naszym klientom w budowaniu strategii komunikacji i wzmacnianiu ich pozycji na rynku. Jakub Kurasz wcześniej był dyrektorem ds. rozwoju w Roland Berger Strategy Consultants oraz redaktorem naczelnym „Gazety Giełdy Parkiet” i zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”.

W ostatnich dniach PwC na świecie połączyło także siły z firmą Booz & Company, specjalizującej się w doradztwie strategicznym. Stając się częścią PwC, Booz & Company zmieniła nazwę na Strategy& (czytane jako „Strategy and”), która będzie używana obok nazwy i marki PwC.

„Na wielu projektach działamy w zespołach międzynarodowych – klient otrzymuje wtedy dostęp do kompetencji z tych rynków, które pewne procesy czy doświadczenia mają już za sobą, a to pozwala na skuteczne budowanie przewagi konkurencyjnej względem innych graczy. Teraz – choć Booz & Company nie była fizycznie obecna w Polsce – tworząc zespoły projektowe będziemy mogli zaoferować naszym klientom dodatkową ekspertyzę w doradztwie strategicznym, począwszy od stworzenia strategii, aż po jej realizację” – dodaje