QR wraca do gry!

0

Kody QR ułatwiają życie, oszczędzają czas oraz są idealnym narzędziem promocji. Podążają tropem rewolucji mobilnej – stanowią doskonałe źródło informacji, pozwalając użytkownikowi uzyskać pożądane treści za pomocą jednego przycisku. Mowa o kodach QR, które szturmem odzyskują niegdyś utraconą pozycję.

Wprowadzając pierwsze kody QR, zarówno marketerzy, jak i reklamodawcy włożyli ogrom pracy w stworzenie efektywnych kampanii promocyjnych. Jednym z powodów, dla którego technologia Quik Response po cichu zniknęła jednak z rynku, jest fakt, iż nie sprostała ona wymogom ówczesnych trendów. Dziś uzbrojeni w pewny produkt marketerzy wydają się lepiej rozumieć jej potencjał. Kampanie dla kodów QR stanowią przede wszystkim kompilację wiedzy i doświadczenia, których zabrakło w trakcie pierwszego podejścia.

Pomimo tego, iż jeszcze kilka lat temu kody QR nie wzbudzały entuzjazmu wśród specjalistów z branży, dziś sytuacja ulega drastycznej zmianie – marketingowcy upatrują w nich nowych możliwości rozwojowych. Ogromna liczba ludzi aktywnie korzystających ze smartfonów, postawiła marketingowy świat wobec konieczności ciągłego rozwoju oraz wykorzystywania coraz bardziej kreatywnych sposobów na pozyskanie klienta. Dzięki uniwersalnej zasadzie funkcjonowania kodów, mają one niezwykle szerokie zastosowanie w wielu krajach.

Wydaje się, że historia zatoczyła koło. W tym konkretnym przypadku ponowne wykorzystanie technologii jest poparte jednak nie tylko odnalezieniem funkcjonalności oraz pozytywną reakcją ludzi. Marketingowcy zrozumieli również istotę estetyki. Uświadomiono sobie, iż atrakcyjne wizualnie kody QR mają pozytywny wpływ na sprzedaż.

Możliwości dla firm korzystających z kodów QR są w zasadzie nieograniczone – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Pamiętajmy, że kody QR zaprojektowane do szybkiego zakupu produktów i usług, stanowią również cenne źródło informacji.

Aktualne kody QR są bez wątpienia ulepszoną wersją swojego pierwowzoru. Generacja ta jest idealnie przystosowana do potrzeb użytkowników – wyrafinowana i atrakcyjna jak nigdy przedtem. Naszym zadaniem jest aby wykorzystać je w możliwe kreatywny sposób. Wszak informacja na wyciągnięcie ręki to nie przywilej. To wymóg XXI wieku – dodaje Kamila Szwagiel.