Ranking Internetowych Sklepów Motoryzacyjnych 2015

0
klienci sklepow internetowych

Oponeo.pl, Gmoto.pl, Felgeo.pl, Iparts.pl i E-autoparts.pl – to pierwsza piątka najlepiej ocenianych przez konsumentów internetowych sklepów motoryzacyjnych według najnowszego rankingu Opineo.pl. Klienci chwalą e-sklepy motoryzacyjne za fachowe doradztwo i wysoki poziom obsługi. Wśród grzechów głównych wymieniają nieaktualne informacje o dostępności towaru na stronie i… pomylone lub niekompletne zamówienia.

rankingPrzy wystawianiu opinii o sklepach internetowych, konsumenci biorą pod uwagę szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania towaru i oceniają, czy dany sklep motoryzacyjny mogliby polecić znajomym.

Pierwszy w historii serwisu Opineo.pl Ranking Internetowych Sklepów Motoryzacyjnych to zestawienie 30 najlepiej ocenianych e-sklepów w tej kategorii. Wśród nich znajdują się zarówno sklepy oferujące szeroki wachlarz produktów, jak i te skoncentrowane na jednym rodzaju asortymentu – oponach, częściach do motocykli czy pojazdów rolniczych.

 Jak oceniamy e-sklepy z branży moto?

Analiza opinii konsumenckich wykazuje, że najmocniejszą stroną sklepów motoryzacyjnych jest przygotowanie merytoryczne. Pracownicy e-sklepów fachowo doradzają wybór odpowiednich części. Klienci cenią sobie również możliwość zamawiania przesyłki bezpośrednio do warsztatu samochodowego, w którym naprawiają swoje auto. Jeśli zaś krytykują e-sklepy motoryzacyjne, to najczęściej za niekompletne przesyłki, pomylone zamówienia i nieaktualizowane stany magazynowe.

Przykładowe opinie:

Super sklep i super obsługa. Chodzi mi o to, że nie byłem pewny swoich wyborów, więc zadzwoniłem do konsultanta, a ten podesłał mi gotowe linki na potrzebne i właściwe części. Profesjonalna, sympatyczna i szybka obsługa. Polecam ten sklep(Zbigniew, lipiec 2015)*[i]

Sklep wystawia towar w cenach, po których ich nie sprzedaje. Nie mają towaru w cenie, która widnieje w ofercie. Mnie to delikatnie mówiąc irytuje. Stąd negatywna ocena sklepu. (Piotrek, maj 2015)*

Zamówione poszerzenia nadkoli przysłano niekompletne (dwa prawe tylne, brak lewego). Po zgłoszeniu, sklep zażądał dokumentacji fotograficznej. Po przesłaniu zdjęć, brak kontaktu ze strony sklepu. Nadkole ciągle niewymienione. (Maciek, wrzesień 2014)*

Czytaj również:  Hakerzy wzięli na celownik branże energetyczną, finansową, handlową

 Kim są klienci internetowych sklepów motoryzacyjnych?

Użytkownicy, którzy szukają części do samochodów w Internecie, to w głównej mierze osoby w wieku 25-34 lata. Stanowią oni jedną trzecią wszystkich internautów odwiedzających e-sklepy z tej branży. Na zakupy motoryzacyjne decydują się najczęściej w sezonie wymiany opon – marcu i kwietniu oraz październiku i listopadzie, w godzinach od 18.00 do 22.00. Najpopularniejsze artykuły z tej kategorii to niezmiennie opony, foteliki samochodowe i oleje silnikowe. Najczęściej wybierany produkt to Dębica Navigator 2 175/65R14 82T.

klienci sklepow internetowych

Jak motosklepy mogą budować zaufanie?

Sklepy motoryzacyjne to jeden z sektorów rynku, który dość powoli przenosi swoją aktywność z offline’u do online’u. Sytuacja ta ma wytłumaczenie w specyfice proponowanych produktów — części samochodowe to produkty, przy zakupie których klienci wciąż pozostają nieufni. W jaki sposób e-sklepy motoryzacyjne mogą zjednać sobie przychylność internautów?

Najważniejsza jest jakość obsługi, zdolność do kompromisu i gotowość do rozwiązywania problemów na korzyść konsumenta — wymienia Grzegorz Sroka, product manager Opineo.pl.

Także najniższa cena nie jest już jedynym wyznacznikiem zakupów. Zdaniem Tomasza Sandomierskiego, category managera działu motoryzacja w serwisie Skąpiec.pl, duże znaczenie ma sposób prezentacji produktu:

A więc: pełna informacja, ilość zdjęć, poradniki czy opinie innych użytkowników. To właśnie te czynniki sprawiają, że ufamy danemu sklepowi i pomimo wyższej ceny kupimy właśnie tam.

[i] *wszystkie opinie pochodzą z serwisu www.opineo.pl