Rozwój sprzedaży biletów online, nowe trasy i pociągi. PKP Intercity chce w tym roku przewieźć 39,2 mln pasażerów

0

PKP Intercity zamierza w tym roku rozwijać sprzedaż internetową biletów, która już dziś stanowi 40 proc. całej sprzedaży. Dodatkowe udogodnienia, jak WiFi w Pendolino, oraz zakup i modernizacja pociągów mają zachęcić do podróżowania koleją jeszcze więcej pasażerów niż w tym roku. Prognozy przewoźnika mówią o 39,2 mln pasażerów. Celem PKP Intercity jest utrzymanie dobrych wyników finansowych, które po raz pierwszy od wielu lat są na plusie.

Sprzedaż przez internet z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obecnie rezerwacje online stanowią ok. 40 proc. całej sprzedaży. Chcemy też wprowadzić możliwość zakupu biletu łączonego w ramach jednej transakcji. Przykładowo, w przypadku mamy z dziećmi wiadomo, że cała trójka musi siedzieć w pociągu obok siebie. Pracujemy nad tym od strony informatycznej. W tym roku chcemy też, aby w pociągach Pendolino było dostępne WiFi – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Rozwój sprzedaży i obsługi klienta to jedno z głównych zadań przewoźnika na 2017 roku. PKP Intercity zależy przede wszystkim na usprawnieniu sprzedaży biletów przez internet. Dlatego w nadchodzących miesiącach rozszerzy ofertę biletową i wprowadzi możliwość sprzedaży biletów z różnymi typami zniżek w ramach jednej transakcji.

Z usług PKP Intercity skorzystało w ubiegłym roku 38,5 mln pasażerów, czyli o 7,3 mln więcej niż jeszcze rok wcześniej (24 proc.) i 1,5 mln więcej, niż prognozowano. Wzrosty były widoczne we wszystkich grupach klientów. Z usług przewoźnika skorzystało o 51 proc. więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc. studentów. Największą popularnością cieszyły się pociągi ekonomiczne, którymi podróżowało 27 proc. więcej pasażerów niż jeszcze rok wcześniej.

Nasze działania są skierowane do różnych grup klientów. Ubiegłoroczne wyniki pokazują, że mamy więcej przejazdów rodzinnych, przewozimy więcej seniorów i studentów. Chcemy też rozwijać oferty dedykowane różnych wydarzeniom, imprezom, na przykład w wakacje albo na Sylwestra – zapowiada Marek Chraniuk.

Celem przewoźnika na 2017 rok jest przewiezienie 39,2 mln pasażerów oraz utrzymanie dodatnich wyników finansowych. Po raz pierwszy od ośmiu lat spółka wypracowała też dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. W porównaniu z 2015 rokiem, w którym wynik ukształtował się 56,8 mln zł na minusie, oznacza to wzrost o ponad 103 mln zł w ciągu roku. Przewoźnik odnotował też najwyższe przychody przewozowe  w swojej historii, które sięgnęły 1,77 mld zł (o 24 proc. więcej rok do roku).

W tym roku PKP Intercity zamierza uruchomić nowe połączenia międzynarodowe.

Otwieramy nowe trasy i nowe połączenia na Wschód. Od 23 grudnia mamy dobre połączenie z Kijowem i już wiemy, że mamy dwukrotnie większą liczbę pasażerów, czyli zainteresowanie jest. Chcemy też rozwijać system SUW 2000, który pozwoli nam szybciej przewozić pasażerów na Ukrainę. Szerokość torów jest tam inna, więc system ma za zadanie umożliwić szybkie przestawienie wagonów na inne tory – mówi Marek Chraniuk.