Sprzedaż Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w lipcu i sierpniu 2016 w Europie

2016 Jeep® Renegade ‘Dawn of Justice’ Special Edition.

Również w letnich miesiącach trwał silny wzrost sprzedaży Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Europie: zwiększyła ona sprzedaż o 4,3% w lipcu i o 20,4% w sierpniu, w obydwóch przypadkach uzyskując wartości wyższe od tych notowanych na rynku. Narastająco w ciągu roku FCA zwiększyła sprzedaż o 15,5%, podczas gdy rynek osiągnął 7,8% wzrost. W pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku pozytywne rezultaty osiągnęły wszystkie marki grupy: Jeep +22,2%, Fiat +16%, Lancia +8,7% i Alfa Romeo +7,9%. Dzięki modelom 500 i Panda, marka Fiat zdominowała segment A: te dwa samochody wspólnie uzyskały w nim prawie 30% udział narastająco w ciągu roku. 500L jest ponownie najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie z udziałem w rynku 26,5%. Fiat 500X stale plasuje się na najwyższych pozycjach w swoim segmencie i w pierwszych ośmiu miesiącach roku osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 73 300 sztuk. Stale rośnie również sprzedaż rodziny Tipo, która podbija europejskie rankingi i która w tym miesiącu zostanie wzbogacona o wersję Station Wagon. W lecie wzrosła też sprzedaż Jeepa, który – przede wszystkim dzięki Renegade’owi – w ciągu roku zwiększył sprzedaż o 22,2%.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) utrzymała dobrą passę sprzedaży również w miesiącach letnich, pomimo zmiennego popytu na rynku. I tak, w sierpniu – miesiącu, w którym szczególnie we Włoszech, obroty tradycyjnie spadają – FCA zwiększyła swoją sprzedaż o 20,4% (rynek +9,5%), po tym, jak w lipcu zwiększyła sprzedaż o 4,3% w stosunku do -1,8% rynku. Łącznie odnotowano prawie 48 000 zarejestrowanych samochodów FCA w sierpniu i 78 100 w lipcu, a udział w rynku wyniósł 5,6 % w sierpniu (+0,5 punktu procentowego) i 6,7 % (+0,4 punktu procentowego w lipcu).

W pierwszych ośmiu miesiącach roku, sprzedaż aut Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wyniosła 677 000 samochodów, 15,5 % więcej w porównaniu do zeszłego roku (na rynku ze wzrostem 7,8 %), z udziałem w rynku równym 6,7%, zwiększonym o 0,4 punkty procentowe.

W sierpniu FCA odnotowała wzrost na prawie wszystkich głównych rynkach z wartościami powyżej średniej: we Włoszech (+24,5% w porównaniu do 20,1% rynku), w Niemczech (+33,2 % na rynku, który osiągnął wzrost 8,3%), we Francji (+24,3% w stosunku do 6,7% rynku), w Hiszpanii (+26,9%, gdzie rynek uzyskał +14,6%), w Polsce (+ 23,0 % w porównaniu do rynku + 20,2%).

Marka Fiat zarejestrowała w sierpniu ponad 35 000 sprzedanych samochodów, 21,1% więcej w stosunku do 2015 roku, co przekłada się na udział w rynku równy 4,1% (+0,4 punkty procentowe). W lipcu marka sprzedała ponad 59 400 samochodów (3,5% więcej w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku) z udziałem w rynku równym 5,1%, co daje wzrost o 0,3 punktu procentowego w stosunku do lipca zeszłego roku.

W pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku Fiat sprzedał 513 500 samochodów (16% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku, osiągając rezultat powyżej średniej rynku), a udział w rynku wyniósł 5,1% w stosunku do 4,7% w poprzednim roku.

Marka Fiat odnotowała wzrost sprzedaży w obydwóch miesiącach na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich, ze wzrostem większym niż średnia rynkowa we Włoszech (+4,5% w lipcu i +26,1% w sierpniu), w Niemczech (+12,9% w lipcu i +33% w sierpniu), we Francji (+17,9% w sierpniu) i w Hiszpanii, gdzie wyniki Fiata wzrosły o 32,8 % w lipcu do nawet 41% w sierpniu. W Polsce marka Fiat w lipcu osiągnęła wzrost o 3,6%, a w sierpniu wzrost sprzedaży o 21,0%, dzięki m.in. świetnej sprzedaży nowego Fiata Tipo (1539 szt. tego modelu nabyli polscy Klienci od początku sprzedaży).

Ponownie Fiat zdominował sprzedaż segmentu A. Fiat 500 i Fiat Panda utrwaliły swoją pozycję na szczycie rankingu przy wspólnym udziale w rynku bliskim 30% narastająco w ciągu roku. W pierwszych ośmiu miesiącach roku, ilość sprzedanych obydwóch modeli wzrosła w stosunku do 2015 roku: Fiat 500 o +1,9% a Fiat Panda o +15,8%.
Lato okazało się zdecydowanie udane dla Fiata 500L, który był najczęściej sprzedawanym samochodem w swoim segmencie zarówno w lipcu, jak i w sierpniu. Narastająco w ciągu roku, ilość sprzedanych w Europie Fiatów 500L wyniosła prawie 59 000, z udziałem w segmencie równym 26,5%. Fiat 500X jest dopełnieniem wyników rodziny 500: ponad 73 300 sprzedanych sztuk (narastająco w ciągu roku), pierwsze pozycje w rankingach segmentu z udziałem w rynku równym 8,5%, wzrost w stosunku do 2015 roku o 2,7 punktu procentowego. Rośnie stale sprzedaż rodziny Tipo, która podbija europejskie rankingi: w tym miesiącu gama zostanie wzbogacona o wersję Station Wagon.

Marka Lancia/Chrysler w sierpniu sprzedała ponad 2500 samochodów, rejestrując w ten sposób sprzedaż 47 400 aut w pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku (8,7% więcej w stosunku do 2015 roku), osiągając stabilny udział równy 0,5 %. Narastająco w ciągu roku model Ypsilon zwiększył sprzedaż o 13,9% w Europie w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku, umacniając swoją pozycję lidera w segmencie B we Włoszech.

W sierpniu sprzedaż Alfy Romeo w Europie wyniosła ponad 3300 samochodów ze wzrostem o 17,3%, co przełożyło się na stabilny udział w rynku równy 0,4%, natomiast w lipcu sprzedano prawie 5200 sztuk (+9,7%), z udziałem w rynku 0,4%.

Również dzięki modelowi Giulia, wyniki marki poprawiły się we Włoszech (+6,5% w lipcu i +26,1% w sierpniu), w Niemczech (+8,7% w lipcu i +32,3% w sierpniu), we Francji (+6,7% w lipcu i 23,3% w sierpniu), w Wielkiej Brytanii (+41,5% w lipcu i +15,6% w sierpniu) i w Hiszpanii (+15,9% w lipcu). W Polsce chętnie nabywanym modelem jest nadal Alfa Giulietta, której sprzedano od początku roku 357 szt. Rozpoczęcie sprzedaży nowej Alfy Romeo Giulia zapewne spowoduje znaczny wzrost sprzedaży tej marki także na polskim rynku.
W pierwszych ośmiu miesiącach roku, ilość sprzedanych w Europie Alf Romeo wyniosła ponad 41 500 sztuk, 7,9% więcej w stosunku do poprzedniego roku, ze stabilnym udziałem w rynku wynoszącym 0,4 %.

Marka Jeep zamknęła okres letni dwoma miesiącami nieznacznego wzrostu. Ponad 6300 sprzedanych samochodów w sierpniu (+29,7%, z udziałem w rynku równym 0,7%, co daje wzrost o 0,1 punktu procentowego), a w lipcu wzrost wyniósł 12,9% (8300 sprzedanych egzemplarzy), a udział w rynku- 0,7 %.

Wzrost wyników marki odnotowano na wszystkich głównych rynkach europejskich, wszędzie z wartościami nieznacznie wyższymi od średniej: we Włoszech (+56,7% w sierpniu i +19% w lipcu), w Niemczech (+26,3% w sierpniu i +9,9% w lipcu), we Francji (+82,2% w sierpniu i +3,3% w lipcu), w Wielkiej Brytanii (+75,5% w sierpniu i +71,1% w lipcu), w Hiszpanii (+36,1% w sierpniu i +2,9% w lipcu), w Polsce (-3,8% w lipcu i + 26,3% w sierpniu).
Narastająco w ciągu roku Jeep sprzedał ponad 69 800 samochodów, co przełożyło się na 22,2% wzrost i udział w rynku zwiększony z 0,6 do 0,7%.

To oczywiście Renegade – cały czas wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie – ciągnie w górę wyniki marki: w ciągu dwóch letnich miesięcy zostało sprzedanych ponad 9100 tych aut i około 51 300 narastająco w ciągu roku, prawie 47% więcej w stosunku do pierwszych ośmiu miesięcy 2015 roku.

Marka Jeep odnotowała w Polsce narastająco wzrost sprzedaży o 8,8%, a najchętniej nabywanym Jeepem jest właśnie model Renegade (1004 szt., wzrost o 59,4%).

Luksusowa marka Maserati sprzedała w sumie 609 samochodów w lipcu, 594 w sierpniu i sumarycznie 4530 w pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku.