Technologie krakowskiej spółki Ailleron zrewolucjonizują światowe finanse?

0

Według danych Fed (The Federal Reserve System) w 2015 r. w samych Stanach Zjednoczonych już 43% osób posiadających telefon komórkowy i konto bankowe używało bankowości mobilnej[1]. Banki na całym świecie wykonują krok naprzód – nowe technologie, zwłaszcza wirtualne oddziały oraz bankowość mobilna, stają się obecnie ich głównym motorem napędowym. Polska ma w tej rewolucji swój znaczący udział. Krakowska firma informatyczna Ailleron SA dostarcza swój flagowy produkt , pozwalający bankom i ich klientom w pełni korzystać z dobrodziejstw bankowości mobilnej, już do kilkunastu placówek na całym świecie. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malezja, Singapur, Grecja czy Brazylia to dopiero początek jej ekspansji. Czy polska myśl technologiczna zamieni tradycyjne banki na wirtualne oddziały?

Polska bankowość internetowa i mobilna jest obecnie jedną z najbardziej innowacyjnych i intuicyjnych na świecie. Poziom jaki osiągnęliśmy zawdzięczamy przede wszystkim klientom. To właśnie oni wymusili na instytucjach finansowych konsekwentny proces digitalizacji oraz cyfryzacji oferowanych przez nich produktów i usług. Polacy na tle zachodnich sąsiadów wydają się bardziej odważni. W większości nie boją się zmian jakie niosą za sobą nowinki technologiczne. Wiedzą, że ułatwiają im one codzienne funkcjonowanie i zaoszczędzają czas. Dzięki takiemu podejściu utworzenie pierwszych na świecie „wirtualnych oddziałów” banków było w naszym kraju tak naprawdę kwestią czasu. Nasz autorski produkt – LiveBank – idealnie wkomponował się w czas zmian na globalnym rynku bankowym, dzięki czemu Polska stała się pionierem i trendsetter’em w zakresie najnowszych technologii dla banków. To właśnie w naszym kraju 3 z 5 największych banków wdrożyło LiveBank, a kolejne już niedługo otworzą swoje wirtualne oddziały. Inne technologie związane z nowoczesną bankowością dostarczamy do aż 11 banków z polskiej listy TOP20. Można więc powiedzieć, że odmieniamy oblicze polskiej bankowości. Byłaby to jednak tylko część prawdy biorąc pod uwagę doskonały odbiór LiveBank za granicą – i to w bardzo różnych kulturowo obszarach, co tylko potwierdza uniwersalność naszego rozwiązania – mówi Piotr Skrabski, Dyrektor Generalny LiveBank w Ailleron SA.

Czytaj również:  Jaka przyszłość czeka farmy wiatrowe w Polsce?

Małopolska spółka może już się pochwalić wieloma zagranicznymi sukcesami na kilku kontynentach, w ramach których coraz większy udział stanowią właśnie wdrożenia LiveBank. Wirtualne oddziały stworzono do kompleksowej obsługi klientów w kanałach wideo, audio i czat, przy czym to właśnie kanał wideo zasługuje na największą uwagę. LiveBank pozwala uzyskać bardzo wysoką jakość obrazu po stronie klienta, a co za tym idzie wygodę jego obsługi. To co jest bardzo istotne dla banków – LiveBank jest osadzony w ich procesach biznesowych i zakorzeniony w sercu architektury systemu bankowego, co daje więcej możliwości i zapewnia nieosiągalny do tej pory stopień bezpieczeństwa, będący kluczowym czynnikiem dla instytucji finansowych pod każdą szerokością geograficzną. Nic więc dziwnego, że proces tworzenia wirtualnych oddziałów banków nabiera tempa w tak różnych krajach jak Niemcy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur czy Malezja, nie wspominając o Polsce.