Toyota drugą marką w Polsce – wyniki po 6 miesiącach 2015 roku

Toyota drugą marką w Polsce – wyniki po 6 miesiącach 2015 roku

Po 6 miesiącach 2015 roku Toyota zajmuje w rankingu rejestracji nowych samochodów w Polsce drugie miejsce. Marka zyskuje względem zeszłego roku 8,5%, osiągając niemal 10-procentowy udział w rynku. W kolejnych miesiącach roku Toyota zakłada dalsze umocnienie pozycji rynkowej, dzięki wprowadzeniu do salonów dwóch nowych modeli: kompaktowego Aurisa po modernizacji i Avensisa.

Łącznie Polacy zarejestrowali w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku 17 528 nowych samochodów Toyoty, co daje firmie awans na drugie miejsce na rynku i wzrost o 8,53% względem zeszłego roku. Zwiększył się także udział japońskiej marki w całym rynku, do 9,86%.

Najczęściej wybieranymi modelami Toyoty w Polsce są miejski Yaris, kompaktowe Auris i Corolla, oraz SUV RAV4.

Najlepiej sprzedające się modele Toyoty w Polsce

Model Liczba rejestracji (sty-cze 2015)
Yaris 4939
Auris 4529
Corolla 2371
RAV4 1924
Avensis 1586
Aygo 1152

Nieustannym powodzeniem Polaków cieszy się miejski Yaris (+43% względem zeszłego roku), odnotowując doskonałe wyniki sprzedaży zarówno dla firm, jak i dla klientów indywidualnych. Numerem 1. wśród kompaktowych sedanów w Polsce jest niezmiennie Corolla, z ponad 30-procentowym udziałem w swoim segmencie. Największymi wzrostami cieszy się miejskie AYGO, które zyskuje względem zeszłego roku aż 104% i zajmuje drugie miejsce na rynku w segmencie A.

W drugiej połowie roku Toyota zakłada dalsze umacnianie pozycji rynkowej, dzięki wprowadzeniu dwóch nowości: zmodernizowanych modeli Avensis i Auris. Avensis miał już swoją premierę w czerwcu br., znajdując w nowej odsłonie ponad 1000 klientów. Auris debiutuje we wszystkich salonach w Polsce w dniach 18-19 lipca.