TP Vision – właściciel marki Philips TV & Sound – notuje rekordowe wyniki

analizy raporty

TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, zaprezentowało swoje ostatnie wyniki biznesowe.  Po 3 latach ciągłego wzrostu, w pierwszej połowie 2020 roku TP Vision kontynuuje ten trend. Philips Sound – nowa inwestycja TP Vision – zaczyna przynosić zyski.

  • Zysk TP Vision, a także udział firmy w rynku europejskim, wzrósł w ciągu ostatnich trzech lat o 30%.
  • Firma cały czas utrzymuje rentowność.
  • Wyniki sprzedaży telewizorów na rynku europejskim w porównaniu z rokiem ubiegłym
    (I półrocze 2020 vs. 1 półrocze 2019):

    • Wzrost o 8%, wobec średniej rynkowej, wynoszącej 4% (w Polsce wzrost o 10%).
    • Seria telewizorów TV Performance – sprzedaż podwojona w ciągu ostatnich dwóch lat (w Polsce również sprzedaż dwukrotnie wyższa).
    • Flagowa seria OLED+ z podwojoną sprzedażą w Europie (w Polsce również sprzedaż dwukrotnie wyższa).
  • Ponad 200 europejskich nagród dla telewizorów OLED.
  • Dzięki znaczącym inwestycjom oraz odświeżeniu portfolio produktów, od czasu przejęcia marki Philips TV przez TP Vision biznes wzrósł dwukrotnie.

TP Vision z siedzibą w Amsterdamie odpowiada za projektowanie, rozwój, produkcję, sprzedaż oraz marketing telewizorów Philips w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Południowej, Indiach oraz niektórych krajach Azji i Pacyfiku. Od niedawna – również produktów audio marki Philips na całym świecie, pod licencją Koninklije Philips N.V.

Przez ostatnie trzy lata Philips TV pozostaje marką telewizorów notującą najwyższy wzrost na rynku. Przez cały ten czas przynosi zyski i wprowadza kolejne innowacje. Przez ostatnich osiem lat, od czasu objęcia marki przez TP Vision, Philips TV powraca do swojej dawnej roli lidera w dziedzinie jakości obrazu, dźwięku, innowacyjności oraz designu.

Ostatnie trzy lata to dla Philips TV okres znaczących wzrostów – sprzedaż na rynku europejskim wzrosła w tym czasie o 21%, a przychody i udziały w rynku – o ponad 30%, a wszystko to  przy zachowaniu rentowności. W Polsce w ciągu ostatnich trzech lat nastąpił 24% wzrost sprzedaży jeśli chodzi o liczbę telewizorów, a w ujęciu wartościowym o 40%.

Pozytywne wyniki to zasługa wzrostów w wielu segmentach, z których dwa wydają się jednak najważniejsze. Pierwszy – to telewizory serii Performance, które oferują jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, są przy tym oferowane w rozsądnej cenie. W ciągu ostatnich dwóch lat telewizory tej serii odnotowały dwukrotny wzrost sprzedaży.

Podobny sukces osiągnięto w kategorii OLED. Philips opracował serię o nazwie OLED+, która łączy technologię OLED, system Ambilight, nagradzany procesor P5 oraz wysoką jakość dźwięku, uzyskaną dzięki współpracy z wyspecjalizowaną w segmencie dźwięku marką Bower & Wilkins. Seria OLED+ zanotowała w swojej kategorii ponad 50% wzrost sprzedaży rok do roku.

W najbliższym czasie TP Vision, oprócz rozwoju biznesu w segmencie telewizorów, będzie również skupiać się na urządzeniach audio – w ramach marki Philips Sounds, w tym na odrodzeniu marki Philips Fidelio, oferującej słuchawki i soundbary klasy premium.

W kategorii audio TP Vision zapowiada premiery w segmencie soundbarów i słuchawek, w tym serię premium wyciszonych słuchawek Philips Fidelio L3, a także soundbary Phlips Fidelio B95 i B97.

Marka Philips, zarówno w segmencie telewizorów, jak i urządzeń audio, zawsze zajmowała szczególne miejsce na europejskim rynku, była ceniona przez klientów. TP Vision zamierza w dalszym ciągu inwestować i rozwijać kategorię elektroniki użytkowej, wprowadzać innowacje, nowoczesne wzornictwo, dbać o najwyższą jakość – aby zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia w zakresie obrazu i dźwięku.