Ultimate Games po III kwartale 2019 r. notuje 230-procentowy wzrost zysku netto

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Ultimate Games, notowany na GPW producent i wydawca gier, specjalizujący się w popularnych symulatorach wędkarstwa, po trzech kwartałach 2019 r. zarobił blisko 3 mln zł przy przychodach rzędu 6 mln zł. W porównaniu do  analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to 230-procentowy wzrost zysku netto. Spółka zakłada znaczący wzrost wyników w 2020 roku, do czego przyczyni się m.in. rozszerzenie portfolio gier.

Spółka osiągnęła przychody na poziomie 5,931  mln zł w porównaniu do 3,390 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Analizując wyłącznie przychody ze sprzedaży produktów, różnica jest podobna – w trzech kwartałach 2019 r. była to kwota 5,034 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2018 r. – 2,868 mln zł.

Biorąc pod uwagę wynik netto, Spółka po trzech kwartałach osiągnęła zysk netto w kwocie 2,949 mln zł. To w porównaniu do kwoty 1,248 mln zł osiągniętej przez Spółkę w porównywalnym okresie ubiegłego roku świadczy o znaczącej poprawie wyników. Tak duża różnica w okresie pierwszych trzech kwartałów 2018 r. oraz w analogicznym okresie 2019 r. wynika z faktu, iż rok temu Spółka oferowała do sprzedaży znacznie mniej tytułów niż obecnie, a także nie uzyskiwała zysków ze sprzedaży z konsoli Nintendo Switch.

Tylko w trzecim kwartale 2019 r. przychody wyniosły 2,823 mln zł, a zysk netto 1,110 mln zł. Wyniki w omawianym okresie były znacząco wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. (odpowiednio 1,680 mln zł przychodów i 0,680 mln zysku netto).

W roku 2019 zdarzało się, że spółka miała 2-3 premiery tygodniowo. Cały rok możemy zakończyć nawet z 80 premierami na koncie. Zakładamy, że wyniki po IV kwartale będą jeszcze wyższe przez wzgląd na wzmożone zakupy graczy w okresie świątecznym, liczne wyprzedaże czy tak duże premiery jak m.in. Deadliest Catch: The Game, którego koszty powinny zwrócić się jeszcze w tym roku. Mamy plany na dalszy rozwój w przyszłym roku, chcemy wejść m.in. w tworzenie gier na PS5, w Google Stadia, myślimy też o innej wersji Switcha oraz o segmencie mobilnym – komentuje Mateusz Zawadzki, CEO Ultimate Games.

Ultimate Games każdego roku planuje wypuszczać na rynek 50-100 gier. W 2020 r. w portfolio firmy pojawi się kilka większych produkcji.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...

Piotr Ruszowski przechodzi z Mondial Assistance do zarządów TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany...

Agnieszka Krupa nowym dyrektorem zarządzającym Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa zastąpi Piotra Ruszowskiego na stanowisku dyrektora zarządzającego...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...

KRAM Investment zapowiada rozpoczęcie budowy trzech parków handlowych w 2025 r.

KRAM Investment planuje dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych...

Mateusz Ozór nowym dyrektorem zakładu produkcyjnego Henkel w Raciborzu

Od stycznia 2025 roku zakład produkcyjny detergentów Henkel Polska...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie