Vercom z 50 proc. wzrostem zysku rdr. w II kw. 2021 r.

Krzysztof Szyszka
Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom

Vercom, dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), podsumowuje ostatni kwartał. W minionym okresie Vercom umocnił pozycję wiodącej Grupy w segmencie CPaaS w regionie  Europy Środkowo-Wschodniej. W II kw. marża brutto wzrosła o 49 proc. rdr. do 11,7 mln zł, skorygowana EBITDA urosła o 47 proc. rdr. do 8,7 mln zł. Dodatkowo na początku lipca Vercom sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w spółce FreshMail – lidera polskiego rynku e-mail marketingu.

Cieszymy się z wyników, jakie osiągnęliśmy w II kwartale. Dzięki dynamicznemu wzrostowi konsekwentnie umacniamy pozycję wiodącej platformy CPaaS w regionie CEE. Majowy debiut na głównym parkiecie GPW przełożył się nie tylko na efektywne skalowanie naszych rozwiązań, ale również na pozyskanie nowych klientów, kontrahentów oraz zdobyte zaufanie. – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

W II kw. Vercom zwiększył liczbę klientów o 39 proc. rdr. do blisko 12  tysięcy. Uwzględniając dodatkowo 6,5 tys. klientów spółki Freshmail, która to inwestycja miała miejsce w trzecim kwartale, Grupa Vercom w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę obsługiwanych klientów. Zakup spółki Freshmail stanowi przełomowe wydarzenie dla Spółki.

Połączenie z FreshMail to dla nas, obok IPO, kluczowe wydarzenie bieżącego roku. To lider polskiego rynku e-mail marketingu z mocnym i rozpoznawalnym brandem, którym kieruje dobrze znany w branży Paweł Sala. Dzięki tej transakcji niemal podwoiliśmy liczbę obsługiwanych klientów. To dla nas ogromna wartość, rodzi to dla nas duży potencjał dosprzedaży w  pozostałych kanałach (SMS, push, OTT). – dodaje Krzysztof Szyszka.

Vercom kupił 100 proc. udziałów FreshMail, wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł. FreshMail współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino.

Zakup FreshMail niesie oczywiste synergie związane z cross-sellingiem, ale warto również zwrócić uwagę, iż dzięki tej transakcji pozyskaliśmy również nowe talenty i specjalistów z branży. Wierzymy, że wspólnie stworzymy lidera na rynku usług CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Na początku lipca Vercom zainwestował również w spółkę PushPushGo – lidera w obszarze komunikacji web push (powiadomienia w przeglądarkach internetowych) w Polsce. Transakcja rozszerza skalę działalności Grupy Vercom o kolejny kanał komunikacji. Vercom, na tym nie poprzestaje, do połowy 2022 r. planuje przeznaczyć ponad 200 mln zł na kolejne akwizycje. Środki w głównej mierze mają być przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w obszarze CPaaS.