Vixa Games w drodze na NewConnect – wywiad z prezesem spółki, Juliuszem Mićko

Juliusz Mićko
Juliusz Mićko

W jaki sposób dywersyfikujecie ryzyko swojej działalności na dynamicznie rozwijającym się rynku gier?

Koncentrujemy się na tworzeniu średniobudżetowych gier indie premium, w szczególności z przeznaczeniem dla graczy konsolowych, gdzie konkurencja wśród twórców niezależnych nie jest tak duża. W ciągu dwóch najbliższych lat zakładamy sprzedaż co najmniej dwóch tytułów rocznie z tego segmentu na najpopularniejszych platformach dystrybucyjnych. Jeszcze przed premierą jednego tytułu, część zespołu rozpoczyna prace nad prototypowaniem kolejnej gry. Taki model biznesowy pozwala dywersyfikować portfolio naszych produktów, kanały sprzedaży oraz reagować na aktualne rynkowe trendy.

Rozpoczynamy aktywną współpracę z partnerami biznesowymi z Azji oraz platformami redystrybucyjnymi, aby dodatkowo zwiększyć zasięg naszych produkcji.

Który z tytułów Vixa Games spotkał się z największym uznaniem graczy?

Najpopularniejszym dotychczas wydanym tytułem z portfolio studia jest Jumping Joe & Friends, który sprzedał się łącznie w nakładzie około 150 tys. kopii na Nintendo Switch. W marcu 2021 gra miała swoją kolejną premierę na Nintendo Switch w Japonii, co mam nadzieję wpłynie pozytywnie na jej sprzedaż.

Plany spółki uwzględniają debiut na rynku NewConnect. Na jakim etapie są prace w tym zakresie? Kiedy to może nastąpić?

Vixa Games w lutym została zarejestrowana w formie spółki akcyjnej, co ma związek z planami debiutu na rynku NewConnect.

Rynek kapitałowy stanowi dla nas naturalną przestrzeń dla pozyskania środków na rozwój. Innym ważnym argumentem jest zwiększenie wiarygodności naszej spółki wśród inwestorów, instytucji finansowych oraz partnerów krajowych i zagranicznych.

Obecnie pracujemy nad Dokumentem Informacyjnym. Debiut na rynku New Connect planujemy pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku.

Czy rozważacie pozyskanie finansowania od zewnętrznych inwestorów?

Rozważamy to, ale nie podjęliśmy jeszcze decyzji w tej sprawie. O takich kwestiach będziemy informowali na bieżąco.

Jakie są główne cele spółki do końca 2021 roku?

Aktualnie intensyfikujemy działania skoncentrowane wokół premier naszych projektów. Do połowy br. planujemy udostępnić graczom ‚Love Colors’ i ‚Dino Galaxy Tennis’ w wersjach na Nintendo Switch i PC.

Ponadto nie wykluczamy udostępnienia ‚Dino Galaxy Tennis’ na PlayStation 4 i Xbox One. W czerwcu, podczas festiwalu gier Steam pokażemy demo ‚The Crackpet Show’. Premierę pełnej wersji gry zakładamy do końca roku. Model biznesowy naszej spółki zakłada wieloplatformowość naszych tytułów. Oprócz już zapowiedzianych tytułów skupiamy się nad pracami nad kolejnymi dwoma grami, na następny rok.