W lutym 2011 roku przychody Komputronik były o ponad 28% wyższe od analogicznego okresu z ubiegłego roku

Wojciech Buczkowski
Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku i ostatniego kwartału roku obrachunkowego 2010/2011 przychody przekroczyły 135 mln zł i były wyższe o blisko 28% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Największą dynamiką wzrostu przychodów odznaczała się sprzedaż do klientów biznesowych oraz sprzedaż w kanale internetowym.

– Jak widać, nasze zapowiedzi sprzed kilku miesięcy zostały w pełni potwierdzone przez uzyskane wyniki. Cieszę się tym bardziej, że trend wzrostowy utrzymuje się także od początku tego roku. Na dobre wyniki wpłynął nie tylko popyt, ale również podjęte przez nas działania, jak na przykład konsolidacja salonów w ramach Grupy Komputronik. W jej efekcie dotychczasowe salony Karen ujednoliciły w 100% procesy zgodne z tymi, które funkcjonują w ramach salonów własnych. Dzięki temu zwiększyły przychody i poprawiły efektywność działania. Pozytywnie na wzrost obrotów oddziałuje także systematyczny wzrost liczby partnerów handlowych oraz rosnąca sieć sklepów franczyzowych – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.

Prezes Komputronik SA dodaje, że dzięki „odchudzeniu” Grupy Komputronik o spółkę Karen SA (obecnie CCE SA), przy jednoczesnym zachowaniu jej cennych aktywów w postaci salonów, firma będzie notować w kolejnych okresach rozliczeniowych dalszy spadek kosztów operacyjnych. Na uwagę zwraca także wzrost rentowności brutto na sprzedaży do 11,8%, co oznacza 0,5% lepszy rezultat porównując rok do roku.