W Polsce otwarto największą fabrykę tytoniu do fajek wodnych w Europie

0

Firma Al-Fakher, światowy lider w produkcji tytoniu do fajki wodnej, nazywanej także sziszą lub nargilą, otworzyła swoją pierwszą fabrykę w Polsce. Nowo powstały zakład produkcyjny zlokalizowany został w okolicach podwarszawskiego Grodziska Mazowieckiego i jest najbardziej znaczącą inwestycją Al-Fakher w Unii Europejskiej. Zakład zajmuje powierzchnię niemal 9 tys. mkw. i składa się z przestrzeni produkcyjnej, magazynowej i biurowej. Znajdzie w nim zatrudnienie około ok. 100 pracowników.

Otwarcie fabrki Al-Fakher – przeciecie wstęgi_Desmont Naughton Gregorz BenedykcińskFabryka ma się stać głównym centrum produkcyjnym i dystrybucyjnym firmy na kontynencie i zaopatrywać w tytoń do fajki wodnej całą Europę, a także rynki pozaeuropejskie. O wyborze Polski, jako miejsca lokalizacji inwestycji, zadecydowały czynniki takie jak dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników technicznych, rozwinięta infrastruktura transportowa, bliskość i swobodny dostęp do rynków eksportowych Unii Europejskiej oraz dogodne warunki prawne, sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości. Zakład zajmuje powierzchnię niemal 9 tys. mkw. i składa się z przestrzeni produkcyjnej, magazynowej i biurowej. Znajdzie w nim zatrudnienie około ok. 100 pracowników.

Grzgorz Benedykciński – burmistrz Grodziska MazowieckiegoUroczystość otwarcia fabryki odbyła się na terenie zakładu produkcyjnego w położonej na obrzeżach Grodziska Mazowieckiego Chlebni. Obecni na miejscu urzędnicy, partnerzy biznesowi, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele mediów mieli możliwość zwiedzenia nowego zakładu oraz zapoznania się z nowoczesnym procesem produkcyjnym.

Desmond Naughton, CEO Al-Fakher, wyjaśnił, dlaczego Polska została wybrana na strategiczne centrum produkcyjne i dystrybucyjne firmy, które odpowiadać ma na rosnący popyt na tytoń do fajek wodnych w Europie i innych częściach świata.

Desmont Naughton – CEO Al-FakherCieszymy się, że naszą pierwszą europejską fabrykę otwieramy w Polsce. Zapewni ona możliwości produkcyjne wystarczające do zaspokojenia rosnących potrzeb klientów na nasze wysokiej jakości produkty. Naszym celem jest eksport 75 proc. produkcji, a dogodna lokalizacja fabryki, w bliskości nowoczesnych szlaków komunikacyjnych, w tym autostrady A2, gwarantujących swobodny dostępem do dużych rynków UE, pozwoli zrealizować ten cel w sposób skuteczny i efektywny mówił Desmond Naughton, CEO Al-Fakher.

Czytaj również:  ONE MORE LEVEL S.A. kończy 1 kw. 2019 r. z zyskiem

Desmont Naughton podkreślał także pozytywną rolę polskich władz, które poprzez swoje otwarte i elastyczne podejście zachęcają do bezpośrednich inwestycji zagranicznych i zwiększają atrakcyjność kraju w oczach inwestorów.