5 nowoczesnych rozwiązań B2B, które podbijają polski rynek

0

Jeszcze kilka lat temu zaledwie niewielki procent polskich przedsiębiorców słyszał o tych usługach – dziś korzysta z nich coraz większa liczba polskich firm. Pomagają zmniejszyć koszty i usprawniają funkcjonowanie biznesu. Przedstawiamy 5 nowoczesnych rozwiązań biznesowych, które podbijają polski rynek B2B.

Wynajem długoterminowy samochodów

Wynajem długoterminowy samochodów, czyli użytkowanie zamiast kupowania na własność, cieszy się w Polsce z roku na rok coraz większą popularnością nie tylko wśród dużych korporacji, ale również firm z sektora MŚP i Mikro. Osiągnięta w 2015 r. dynamika wzrostu łącznej liczby aut na poziomie 16,6% jest najwyższą odnotowaną przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Jest to wynikiem nie tylko zmian w mentalności samych przedsiębiorców, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać, niż je posiadać, a również z faktu, iż wynajem długoterminowy umożliwia dostęp do samochodów, które w przypadku rozliczenia gotówkowego byłyby poza możliwości finansowymi większości firm.

Wynajem długoterminowy umożliwia redukcję kosztów, które trzeba ponosić w przypadku zakupu pojazdów na własność. Miesięczne opłaty są stałe i oprócz finansowania auta, mogą obejmować m.in. koszty serwisu mechanicznego, sezonowe wymiany opon oraz ubezpieczenia i Assistance – twierdzi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm z branży CFM.

W 2015 r. rynek wynajmu długoterminowego samochodów powiększył się  o blisko 21 tys. samochodów. Oznacza to, że co piąte nowe auto osobowe kupione przez przedsiębiorców w polskich salonach w ubiegłym roku sfinansowane było właśnie w tym modelu.

Pozapłacowe świadczenia motywacyjne

Pracodawcy coraz częściej dostrzegają korzyści płynące ze stosowania pozapłacowych systemów motywacyjnych. Zwiększają one zaangażowanie pracowników i umacniają relacje z firmą, a to z kolei bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki. Jak ustaliła firma Sedlak&Sedlak, rynek pracowniczych benefitów w naszym kraju osiągnął w ubiegłym roku wartość 11 miliardów złotych, a według danych MDDP aż 83% polskich przedsiębiorstw stosuje już świadczenia pozapłacowe. Najczęściej w ten sposób motywują swoich pracowników największe firmy – według raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników 2015” aż 87% przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 500 osób oferuje pozapłacowe benefity. Do najpopularniejszych świadczeń tego typu należą podstawowa opieka medyczna, karnety na siłownie i do kubów fitness, a także specjalistyczna opieka medyczna. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się pakiety kulturalne, dzięki którym pracownicy mogą korzystać z szerokiej oferty kin, teatrów i muzeów w całej Polsce.

Czytaj również:  Reguły polityki monetarnej wskazują na konieczność dalszego podnoszenia stóp procentowych w USA

– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie świadczeniami pozapłacowymi. Jest to efekt nie tylko rosnących potrzeb pracowników, ale też zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw. Otwarty i atrakcyjny dla wielu młodych ludzi  europejski rynek pracy, a także niż demograficzny mobilizują pracodawców do większego dbania o posiadane kadry – twierdzi Joanna Skoczeń, Prezes Zarządu VanityStyle, firmy, która pod markami FitProfit, FitSport i QlturaProfit oferuje programy motywacyjne z obszaru sportu, rekreacji i kultury.