Alumetal chce być liderem w Europie do 2018 r. Sprzedaż wzrośnie o jedną trzecią

rp_45b871d307_1363577335-alumetal-plany.png

CEO Magazyn Polska

Alumetal do 2018 r. chce być liderem w rynku stopów aluminiowych w Europie. Spółka celuje w udział rynkowy na poziomie 8 proc. oraz roczną sprzedaż na poziomie 210 tys. ton – o jedną trzecią więcej niż w 2014 r. W zwiększeniu obrotów pomoże nowy zakład na Węgrzech, który ma być otwarty pod koniec 2016 r.

Strategia jest określona do 2018 roku. Chcemy osiągnąć poziom sprzedaży 210 tys. ton w tym roku. To spowoduje, że osiągniemy 8-proc. udział w rynku i będziemy numerem jeden w tym zakresie w Europie – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Szymon Adamczyk, prezes zarządu Alumetal SA.

Alumetal już w 2014 r. zanotował rekordowe wyniki. Po raz pierwszy w historii GK Alumetal przekroczyła 156 tys. ton sprzedaży – to o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły rok do roku o 22 proc. do ponad 1,2 mld zł.

Wyższa sprzedaż oraz rosnące w związku z ożywieniem na europejskim rynku motoryzacyjnym marże przełożyły się na poprawę wyniku. Zysk netto grupy kapitałowej wyniósł w ubiegłym roku 58,9 mln zł. Był to najlepszy wynik w historii spółki, a także pierwszy rok obecności na GPW po debiucie w lipcu 2014 r.

Na dużym zysku spółki skorzystają akcjonariusze, bo zgodnie z dotychczasową polityką dywidendową zarząd rekomenduje wypłatę w formie dywidendy 50 proc. skonsolidowanego zysku netto. To oznacza 1,95 zł na akcję spółki.

Obecny ok. 6-proc. udział w europejskim rynku wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych nie zadowala jednak spółki. W 2014 r. rozpoczęto strategiczną inwestycję na Węgrzech. Dzięki nowemu zakładowi sprzedaż Alumetalu ma dalej rosnąć.

Projekt przebiega zgodnie z planem. Przypomnę, że wydatki inwestycyjne są szacowane na poziomie 120 mln zł. Uruchomienie zakładu ma nastąpić w IV kw. 2016 roku, prace przebiegają zgodnie z planem i zgodnie z budżetem. Na obecną chwilę nie widzę żadnego zagrożenia, które mogłoby opóźnić realizację tego planu – mówi Adamczyk. – Dzięki inwestycji będziemy w stanie sprzedawać więcej, pozyskać kolejne punkty w udziale sprzedaży w rynku europejskim i mam nadzieję, że zostaniemy liderem w Europie.

Adamczyk dodaje, że Alumetal nie wyklucza akwizycji i cały czas poszukuje potencjalnych kandydatów do przejęcia. Na razie jednak plany nie są skonkretyzowane.

Ważnym elementem strategii jest także ciągła praca nad zwiększaniem efektywności posiadanych już zdolności produkcyjnych – podkreśla Adamczyk.

Szczególnie ważny dla spółki jest obszar metal management, czyli pozyskiwanie metali ze złomu. Alumetal zamierza prowadzić inwestycje również w tym obszarze.