Cacek kupuje akcje Sfinksa o wartości 2,5 mln zł i deklaruje gotowość do objęcia kolejnych 3 mln sztuk

Sylwester Cacek – Prezes Sfinks Polska
Sylwester Cacek - Prezes Sfinks Polska

Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała z Sylwestrem Cackiem umowę nabycia 2,5 mln sztuk akcji serii P na kwotę 2,5 mln zł. Jednocześnie główny akcjonariusz przyjął ofertę spółki na objęcie kolejnych 3 mln sztuk akcji. Do Sfinksa w ramach emisji serii P wpłynęła już wpłata w wysokości 500 tys. zł od innego inwestora.

Sylwester Cacek – Prezes Sfinks Polska
Sylwester Cacek – Prezes Sfinks Polska

– Podpisałem umowę nabycia akcji o wartości 2,5 mln zł, a jednocześnie podtrzymuję swoją gotowość do objęcia wszystkich oferowanych w ramach emisji walorów, na które nie zapiszą się inni inwestorzy. Dlatego przyjąłem ofertę złożoną formalnie przez spółkę na kolejne 3 mln akcji. Na tym etapie jednak nie została w tym zakresie podpisana umowa, by nie zamykać drogi uprawnionym inwestorom, którzy chcieliby jeszcze wziąć udział w tej emisji. Widzimy zainteresowanie akcjami Sfinksa, co potwierdza też dokonana już wpłata na 0,5 mln zł. Sfinks ma przed sobą ambitne plany i klarowną wizję rozwoju, co musi przełożyć się na wzrost wartości spółki – mówi Sylwester Cacek, główny akcjonariusz, a jednocześnie prezes zarządu Sfinks Polska.

Sfinks zobowiązał się w umowie z bankiem do podwyższenia kapitału zakładowego o co najmniej 5,5 mln zł.  W ramach emisji akcji serii P spółka zaoferowała od 2 do 6 mln akcji. Prawo pierwszeństwa do objęcia nowych akcji posiadają akcjonariusze z udziałem co najmniej 1% w kapitale spółki. Termin na zawarcie umów objęcia walorów, a także dokonywanie wpłat za akcje mija 29 lipca 2019.

Zgodnie z założeniami strategii Sfinks do 2022 roku chce zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, a także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w ramach programu afiliacyjnego. Oprócz dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych, spółka zamierza realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Strategia zakłada też przeniesienie marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia do spółek zależnych i dalszy rozwój konceptów w ramach tych struktur.