CBRE: wykorzystaj lokalizację biura, by zrekrutować najlepszych

0
codewise biuro
Biuro Codewise

Pracodawcy coraz częściej traktują lokalizację biura jako długookresową inwestycję w employer branding – wynika z najnowszej publikacji CBRE „Po pierwsze człowiek! Czyli jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy”. Kluczowe są bliskość punktów handlowych, sportowych, gastronomicznych i zieleni, ale przede wszystkim dobry dojazd – komfortowy zajmuje nie więcej niż 30 min. Eksperci CBRE wskazują, jak wykorzystać te zalety biura w skutecznej rekrutacji najlepszych pracowników.

– Coraz wyższe wynagrodzenia, unikalne benefity, duża elastyczność – pracodawcy prześcigają się, aby zrekrutować i zatrzymać wartościowych kandydatów. Coraz częściej inwestują w dobrą lokalizację nowego biura firmy. To bardzo dobry krok – atmosfera w pracy i czas dojazdu do biura to elementy, które pracownicy najczęściej wymieniają jako decydujące przy wyborze przez nich oferty zatrudnienia – mówi Igor Czmyr, Szef działu Strategii Środowiska Pracy w CBRE.

Tramwajem do centrum

Biuro z dobrym dojazdem to takie, które mieści się blisko głównych węzłów komunikacyjnych, najlepiej położone w centrum miasta. „Dobry dojazd” może dotyczyć zarówno transportu publicznego, jak również głównych arterii i tras wylotowych. Obecnie – ze względu na aspekt ekonomiczny i ekologiczny – warto zwrócić uwagę również na dużą dostępność komunikacji miejskiej. Co ciekawe, najbardziej ceniony jest transport szynowy – oznacza mniejsze ryzyko straty czasu w korkach.

Położenie w centralnej części miasta jest istotne nie tylko dlatego, by szybko dojechać do pracy. Daje również dużo możliwości spędzania czasu po jej zakończeniu. Jak wynika z badania CBRE „Millenials Live Work Play CBRE”, pokolenie, do którego obecnie należy najwięcej pracowników, poświęca aż 10 dni w miesiącu na rekreację i rozrywkę. Takie osoby z pewnością sprawdzą, jak daleko będą mieć z biura do punktów gastronomicznych, siłowni, basenów, kin czy centrów handlowych. Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest bliskość zieleni – czynią okolicę bardziej przyjazną.

Czytaj również:  Rynek powierzchni handlowych w Polsce w I połowie 2019 roku

HR-owe korzyści na kilku płaszczyznach

Dobra lokalizacja biura zwiększa szanse firmy w rywalizacji o najlepszych pracowników, zmniejsza rotację obecnych oraz wpływa pozytywnie na efekty pracy. Kluczowe jest, by informować o niej już na etapie ogłoszenia rekrutacyjnego. Pracownik, który ma do wyboru kilka ofert pracy, dużo szybciej zdecyduje się na tę w lepszej lokalizacji.

To także ważne narzędzie przeciwdziałania rotacji w zespołach. Jak wynika z analiz CBRE, w Warszawie i dużych miastach komfortowy czas dojazdu wynosi do 30 minut, a optymalny do 45 minut. W skali tygodnia oznacza to aż od 5 do 7 godzin poświęcanych na dojazd. Krótszy czas dojazdu do pracy przekłada się na jej efekty – pracownik, który spędza mniej czasu w komunikacji miejskiej czy w porannych korkach, jest bardziej wypoczęty i produktywny.

Komfortowe biuro z dobrą lokalizacją warto promować także poprzez np. organizację spotkań w firmie z osobami z zewnątrz, publikowanie zdjęć na Facebooku, czy nawet wirtualny spacer, dostępny na stronie internetowej.