Cloud Technologies planuje za rok obecność na głównym parkiecie GPW

CEO Magazyn Polska

Cloud Technologies chce przyspieszyć rozwój i wejść na nowe rynki. Na emisję akcji i inwestycje firma planuje przeznaczyć 10 mln zł. Emisję połączy z przejściem na rynek główny warszawskiej giełdy. Spółka chce wykorzystać rozwój nowych technologii związanych z pozyskiwaniem danych z urządzeń mobilnych oraz wzrostem segmentu gier na urządzenia mobilne. Nie kryje też zainteresowania ewentualnymi przejęciami innych firm branży.

Będę rekomendował walnemu zgromadzeniu przejście na rynek regulowany do końca czerwca przyszłego roku – mówi w rozmowie z agencją Newseria Inwestor Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Planujemy emisję około 10 mln zł, będą to środki przeznaczone na przyspieszenie po części naszego rozwoju organicznego lub ewentualne akwizycje w zakresie rozwiązań mobilnych – wskazuje.

Ubiegły rok był przełomowy dla Cloud Technologies. Firma osiągnęła przychody w wysokości 17,5 mln zł, czyli o ok. 40 proc. wyższe od oczekiwanych (12,5 mln zł), przy zysku netto 8 mln. Dla porównania w 2013 roku przychody przekroczyły 2,6 mln zł, a zysk netto 16,5 tys. zł. Dynamicznie rozwija się cały rynek reklamy internetowej w zakresie big data, firma szuka jednak nowych dróg rozwoju w oparciu o produkty i usługi przeznaczone na urządzenia mobilne.

Podstawą naszej działalności jest big data. To jest wspólny mianownik naszych produktów i usług. Natomiast wszystkie badania wskazują na to, że np. reklama internetowa w ciągu 2-3 lat będzie zdominowana przez rozwiązania mobilne, czyli przewaga urządzeń mobilnych będzie wyraźna. Dlatego już dziś inwestujemy właśnie w te technologie, które nie tylko są przyszłościowe, lecz także jeszcze w bardzo łatwy sposób dają nam dostęp do rynków globalnych – przekonuje Prajsnar.

Dla firmy ważnym obszarem jest cała Unia Europejska, ale ze względu na inwestycje w rozwiązania mobilne ważnym celem jest USA. Pod koniec 2014 roku został tam pozyskany zespół, który zajmuje się tworzeniem gier mobilnych. W kwietniu tego roku premierę miała Bouncing Ball, dotychczas pobrana przez ok. 5 mln użytkowników. Już wkrótce na rynku powinna się pojawić druga gra, a do końca roku firma planuje stworzyć łącznie nawet 10 gier mobilnych. Do połowy czerwca spółka stworzyła łącznie cztery gry mobilne.