Cloud Technologies chce przyspieszyć rozwój i wejść na nowe rynki. Na emisję akcji i inwestycje firma planuje przeznaczyć 10 mln zł. Emisję połączy z przejściem na rynek główny warszawskiej giełdy. Spółka chce wykorzystać rozwój nowych technologii związanych z pozyskiwaniem danych z urządzeń mobilnych oraz wzrostem segmentu gier na urządzenia mobilne. Nie kryje też zainteresowania ewentualnymi przejęciami innych firm branży.
– Będę rekomendował walnemu zgromadzeniu przejście na rynek regulowany do końca czerwca przyszłego roku – mówi w rozmowie z agencją Newseria Inwestor Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Planujemy emisję około 10 mln zł, będą to środki przeznaczone na przyspieszenie po części naszego rozwoju organicznego lub ewentualne akwizycje w zakresie rozwiązań mobilnych – wskazuje.
Ubiegły rok był przełomowy dla Cloud Technologies. Firma osiągnęła przychody w wysokości 17,5 mln zł, czyli o ok. 40 proc. wyższe od oczekiwanych (12,5 mln zł), przy zysku netto 8 mln. Dla porównania w 2013 roku przychody przekroczyły 2,6 mln zł, a zysk netto 16,5 tys. zł. Dynamicznie rozwija się cały rynek reklamy internetowej w zakresie big data, firma szuka jednak nowych dróg rozwoju w oparciu o produkty i usługi przeznaczone na urządzenia mobilne.
– Podstawą naszej działalności jest big data. To jest wspólny mianownik naszych produktów i usług. Natomiast wszystkie badania wskazują na to, że np. reklama internetowa w ciągu 2-3 lat będzie zdominowana przez rozwiązania mobilne, czyli przewaga urządzeń mobilnych będzie wyraźna. Dlatego już dziś inwestujemy właśnie w te technologie, które nie tylko są przyszłościowe, lecz także jeszcze w bardzo łatwy sposób dają nam dostęp do rynków globalnych – przekonuje Prajsnar.
Dla firmy ważnym obszarem jest cała Unia Europejska, ale ze względu na inwestycje w rozwiązania mobilne ważnym celem jest USA. Pod koniec 2014 roku został tam pozyskany zespół, który zajmuje się tworzeniem gier mobilnych. W kwietniu tego roku premierę miała Bouncing Ball, dotychczas pobrana przez ok. 5 mln użytkowników. Już wkrótce na rynku powinna się pojawić druga gra, a do końca roku firma planuje stworzyć łącznie nawet 10 gier mobilnych. Do połowy czerwca spółka stworzyła łącznie cztery gry mobilne.