Dyrektor Lexusa zdradził plany nad którymi pracuje firma

0
Lexus UX Concept

Podczas wystawy motoryzacyjnej w Detroit szef Lexus USA Jeff Bracken uchylił rąbka tajemnicy na temat nowości, nad którymi pracuje firma. W najbliższym czasie możemy się spodziewać nowych crossoverów, kolejnych wyczynowych aut z serii F, a także eksploracji nowych segmentów.

Przyszłość pod znakiem SUV-ów

Cytowany przez Automotive News dyrektor generalny Lexus USA Jeff Bracken powiedział, że marka, która w ubiegłym roku sprzedała w USA 331 228 samochodów – o zaledwie 2,6 proc. mniej od lidera rynku – mogłaby sprzedać dodatkowe 70 tys. aut, gdyby zaoferowała modele w segmentach subkompaktowych crossoverów i SUV-ów z trzema rzędami siedzeń. O tym, że takich modeli możemy się w najbliższym czasie spodziewać, świadczy fakt, że w ubiegłym roku koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znaki towarowe Lexus UX 200, UX 250 i UX 250h, a także RX350L i RX450hL. Oznacza to najprawdopodobniej, że wersji seryjnej doczeka się koncepcyjny model UX, zaprezentowany niedawno na salonie samochodowym w Paryżu, a także wydłużona odmiana bestsellerowego Lexusa RX.

Szef Lexusa widzi też potencjał w rozszerzaniu oferty wyczynowych wersji aktualnych modeli w ramach serii F, do której obecnie należą Lexus GS F i RC F. Oczywistymi kandydatami są tu dwa flagowe modele – sportowe coupé Lexus LC i limuzyna LS, której piątą generację przedstawiono właśnie w Detroit.

Alternatywne napędy

Jeff Bracken powiedział również, że wobec ogromnego zainteresowania samochodami nieemitującymi spalin, jakie dało się zauważyć na wrześniowych targach w Paryżu, Lexus rozważa stworzenie samochodu o napędzie w pełni elektrycznym, który rozszerzy ofertę niskoemisyjnych napędów Lexusa o kolejną propozycję. Obecnie Lexus posiada najbogatszą gamę modeli hybrydowych w segmencie premium oraz pracuje nad seryjnym samochodem na wodorowe ogniwa paliwowe. – „Po tej wystawie rozpoczęliśmy rozmowy z naszym zespołem do spraw planowania produktów” – skomentował Bracken. Na razie Lexus sprawdza możliwości takiej inwestycji, jednak jak mówi dyrektor generalny amerykańskiego oddziału marki, napęd elektryczny wart jest zainteresowania.

Czytaj również:  Znany japoński bank prognozuje na początku września krach na Wall Street

Prace nad samochodem wodorowym Lexusa są znacznie bardziej zaawansowane. Koncepcyjna limuzyna LF-FC napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi została zaprezentowana po raz pierwszy na targach w Tokio w październiku 2015 roku. Lexus w dużej mierze wykorzystał technologię Toyoty, opracowaną do seryjnej Toyoty Mirai, której sprzedaż rozpoczęła się 10 miesięcy wcześniej. Plany japońskiego koncernu obejmują zarówno wprowadzenie na rynek wodorowego Lexusa, jak i rozszerzenie oferty Toyoty o kolejne modele z tym napędem.

Zanim jednak wspomniane pomysły nabiorą kształtów, należy oczekiwać premiery hybrydowej wersji Lexusa LS piątej generacji. Ponieważ, podobnie jak model LC, auto zbudowano na nowej platformie GA-L, bardzo prawdopodobne wydaje się wykorzystanie hybrydowej jednostki napędowej z Lexusa LC 500h –  Multi Stage Hybrid System z 3,5-litrowym silnikiem V6 i przekładnią e-CVT uzupełnioną o dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach.