Emperia Holding podpisała umowę inwestycyjną z MAXIMA GRUPĖ

0

W zawartej umowie inwestycyjnej MAXIMA GRUPĖ zobowiązała się do ogłoszenia wezwania do sprzedaży 100% akcji Emperii Holding po cenie 100 zł za akcję. Litewski inwestor został wybrany w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Zarząd Emperii Holding uważa ustalone warunki transakcji za atrakcyjne dla akcjonariuszy. Podkreśla jednocześnie, że wejście do spółki nowego inwestora umożliwi jej bardziej dynamiczny rozwój.

W dniu 23 listopada 2017 r. Emperia Holding S.A. (“Emperia”, „Spółka”) podpisała umowę inwestycyjną z MAXIMA GRUPĖ, UAB (“Maxima”). Zgodnie z umową MAXIMA ogłosi 24 listopada br. wezwanie do sprzedaży 100% akcji Emperii po cenie 100 zł za akcję. Zawarta umowa inwestycyjna wieńczy proces wyboru inwestora strategicznego dla Spółki, który został zainicjowany w maju bieżącego roku.

Artur Kawa oraz Jarosław Wawerski, członkowie Rady Nadzorczej uważają, że zawarcie i realizacja umowy inwestycyjnej z dnia 23 listopada 2017 r. między Spółką oraz MAXIMA jest atrakcyjne dla akcjonariuszy Spółki, i tym samym popierają przeprowadzenie transakcji. Jednocześnie Altus 29 FIZ oraz Ipopema 72 FIZAN zobowiązały się do odpowiedzi na wezwanie poprzez sprzedaż akcji reprezentujących łącznie ok. 21% kapitału zakładowego Emperii.

„MAXIMA została wybrana jako inwestor strategiczny dla Emperii w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Wierzymy, że MAXIMA jest idealnym partnerem wspierającym dalszy rozwój firmy” – powiedział Dariusz Kalinowski, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

„MAXIMA to silny finansowo podmiot, o bardzo mocnej pozycji na rynku krajów bałtyckich i obecny na kilku istotnych rynkach europejskich. Emperia stanowić będzie dla MAXIMY platformę wzrostową na polskim rynku. W 2017 roku należąca do nas sieć Stokrotka otworzy rekordową liczbę sklepów, a w 2018 planowane jest otwarcie ponad 100 nowych placówek. Dzięki nowemu inwestorowi Stokrotka będzie mogła rozwijać się jeszcze szybciej nie tylko przez wzrost organiczny, ale również przez fuzje i przejęcia, a także będzie konsekwentnie realizowała strategię w oparciu o obecnie funkcjonujące formaty. Dzięki pozyskaniu nowego inwestora Stokrotka będzie mogła odgrywać również istotną rolę w konsolidacji ciągle rozdrobnionego polskiego rynku handlu detalicznego. Nowy inwestor to nie tylko kapitał, ale to także transfer doświadczenia i know-how z rynków europejskich” – dodał Dariusz Kalinowski.

Czytaj również:  Warszawa zajmuje 3. miejscu pod względem aktywności ofert pierwotnych (IPO) w Europie w III kwartale 2017 r.

Stokrotka, sieć detaliczna należąca do Emperii, jest wiodącą marką supermarketów w Polsce opartą na silnych fundamentach, która, jak wierzymy, ma duży potencjał do dalszego rozwoju. Spółka posiada również atrakcyjny portfel nieruchomości. Jesteśmy  podekscytowani perspektywami współpracy z Emperią i szansą na zwiększenie naszej obecności na stale rozwijającym się polskim rynku handlu detalicznego. Będziemy wspierać Spółkę w realizacji strategicznych inicjatyw, w tym w uruchomieniu nowych sklepów, dalszej ekspansji w całym kraju i selektywnych przejęciach nowych placówek” – powiedział Petras Jašinskas, przewodniczący MAXIMA GRUPĖ.