All Cover i Business Cover – to nowatorskie na naszym rynku, pierwsze tego typu rozwiązania ubezpieczeniowe dla wszystkich polskich firm, zarówno MSP jak i tych największych, jakie wprowadził Euler Hermes, lider ubezpieczeń należności handlowych na świecie i w Polsce. Zdecydowane uproszczenie mechanizmu ubezpieczenia transakcji ułatwia jego obsługę, a przede wszystkim poprawia płynność finansową jego użytkowników dzięki odformalizowaniu i przyspieszeniu procesów odszkodowawczych. Wychodzi to naprzeciw potrzebom firm, szukających obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej rozwiązań służących do monitorowania odbiorców i zabezpieczania swoich transakcji, ale także poprawienia swojej płynności finansowej, przyspieszenia obiegu należności i podniesienia efektywności wykorzystania kapitału.
Kluczowe wyróżniki nowych ubezpieczeń Euler Hermes:
- Jeden wniosek sygnalizujący brak płatności, uruchamiający zarówno proces windykacyjny jak i odszkodowawczy, co zapewnia możliwie najszybszą wypłatę odszkodowania
- Uproszczony proces weryfikacji roszczenia i szybsze przejście do etapu odszkodowawczego – wstępne rozliczenie szkody już w 5 dni po nadesłaniu wniosku
- Zmniejszenie do minimum formalności i zaangażowania przedsiębiorcy – czynności operacyjne jedynie po stronie Euler Hermes
- Większa elastyczność handlowa ubezpieczonych firm – jednocześnie z przyspieszeniem rozliczania szkód Euler Hermes oferuje najdłuższy na rynku, bo 180 dniowy okres ubezpieczonego kredytu kupieckiego
- Wygodna obsługa i dodatkowe narzędzia: dostęp online do polis poprzez platformę serwisową Syntesys, mobilizujący odbiorców stempel lub elektroniczna pieczęć windykacyjna, atrakcyjne warunki uczestnictwa w najbardziej rozwiniętym na rynku Programie Analiz Branżowych
Euler Hermes wprowadził do swojej oferty dwa ubezpieczenia należności All Cover i Business Cover, będące kompleksową odpowiedzią na potrzeby ubezpieczeniowe firm w Polsce.
– Przedsiębiorcy na całym świecie prowadzą obecnie działalność w nietypowych realiach, będących konsekwencją zmian społeczno-ekonomicznych spowodowanych pandemią Covid-19. Zakłócenia w łańcuchach dostaw, ograniczenia w dostępie do rynku, niepewny popyt – i w efekcie największe od dekad ryzyko niewypłacalności kontrahentów przekładają się na wzrost znaczenia zabezpieczenia należności, czyli własnego kapitału każdej firmy. Kluczowa jest jego ochrona przed nieoczekiwanymi stratami jakie mogą pojawić się w związku z brakiem płatności ze strony kontrahenta nawet za jedną – tak, jedną transakcję. Koniunktura na rynku nie sprzyja naprawie błędów, odrabianiu strat, dlatego tak ważne jest aby mieć pewność, że każdy dług zostanie spłacony. Ubezpieczenie należności ją daje, pozwalając skutecznie zarządzać ryzykiem handlowym i politycznym – mówi Maciej Harczuk, członek zarządu Euler Hermes.
Nowe podejście do ubezpieczenia transakcji – przed wszystkim odszkodowanie!
– Przeanalizowaliśmy potrzeby firm w Polsce – charakter obecnej sytuacji wymusza na przedsiębiorcach zarówno ochronę, jak i optymalizację wykorzystania najbardziej dostępnego kapitału, czyli własnych środków obrotowych. W oparciu o nasze globalne doświadczenia opracowaliśmy dwa unikatowe rozwiązania ubezpieczeniowe wspomagające ich w jak najefektywniejszym dysponowaniu środkami własnymi poprzez przyspieszenie całego procesu rozliczeniowo-odszkodowawczego, zarówno zgłaszania przez klienta szkody, jak i po stronie ubezpieczyciela – jej weryfikacji. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują możliwość zwiększenia sprzedaży nie tylko dzięki pewności, ale i szybkości dysponowania swoimi należnościami – mówi Robert Dunaj, dyrektor marketingu w Euler Hermes.
Kluczową innowacją nowych ubezpieczeń Euler Hermes jest model „Claim First” co można tłumaczyć jako „przede wszystkim odszkodowanie”, zakładający jak najszybsze uregulowanie roszczeń przedsiębiorcy. Ubezpieczony poprzez platformę serwisową składa jeden wniosek windykacyjno-szkodowy z tytułu nieuregulowanej należności rozpoczynający windykację i odzyskanie należności lub w przypadku już stwierdzonej niewypłacalności kontrahenta – wypłatę odszkodowania. Dzięki jednemu wnioskowi dla zgłoszenia windykacyjnego i szkody, wstępne rozliczanie następuje już w okresie 5 dni po zgłoszeniu.
Wdrożony mechanizm uprościł i skrócił czas odzyskiwania należności – stosowane dotychczas na rynku rozwiązania w pierwszej kolejności zakładały windykację, a zgłoszenie szkody było możliwe dopiero po stwierdzeniu wypadku ubezpieczeniowego. W przypadku naszego modelu Claim First obydwa procesy są realizowane jednocześnie, dzięki czemu także zaangażowanie posiadacza polisy zostało zmniejszone do minimum, gdyż czynności operacyjne są po stronie ubezpieczyciela.
– Model Claim First to pierwszy krok w procesie synchronizacji produktów i automatyzacji procesów tak by w przyszłości rozwiązania Euler Hermes stały się bezobsługowe i autonomiczne dla klientów korzystających z różnych usług. Upraszczanie i digitalizacja procesów to kierunek rozwoju w którym podąża Euler Hermes – potwierdza Maciej Harczuk i dodaje: – Proszę sobie wyobrazić, że przedsiębiorca korzystający w przyszłości z dedykowanych systemów rachunkowo-księgowych, monitoringowych i ubezpieczeniowych może pozostawić obsługę tego wszystkiego właśnie ubezpieczycielowi i skupić się na optymalizacji dostaw i sprzedaży.
Szybsze rozliczanie szkód dostosowane do profilu działalności firm
W ramach polisy All Cover dedykowanej drobnym przedsiębiorcom lub Business Cover przeznaczonej dla większych firm, przedsiębiorcy otrzymują ubezpieczenie należności z tytułu sprzedaży towarów i usług w kraju i za granicą z odroczonym terminem płatności nawet do 180 dni. Ochroną są objęte należności powstałe do 90 dni przed zawarciem umowy ubezpieczenia.
Warunki polisy All Cover są optymalnie – czyli samodzielnie dostosowywane do potrzeb każdej małej i średniej firmy spośród licznych opcji wyboru, a ponadto zostały wzbogacone o szereg rozwiązań dostępnych dotychczas głównie dla dużych przedsiębiorstw i międzynarodowych korporacji.
Business Cover to ubezpieczenie należności handlowych „skrojone na miarę” dla dużych przedsiębiorstw. Warunki i treść polisy są indywidualnie negocjowane, co pozwala na dopasowanie ubezpieczenia do specyfiki działalności firmy i transakcji z kontrahentami na całym świecie, według lokalnej specyfiki biznesu.
Oczywiście obsługa ubezpieczenia w serwisie klienta to standard. Przedsiębiorca ma dostęp online do najważniejszych funkcji ubezpieczania co pozwala zarządzać bezpieczeństwem należności o każdej porze dnia i nocy. Serwis klienta Euler Hermes poza funkcjami czysto związanymi z ubezpieczaniem odbiorców pozwala również analizować należności z perspektyw całej branży – jest to największy i najbardziej kompletny na rynku program zbierający i udostępniający informacje o wzajemnych rozliczeniach uczestników programu.
– Szeroka funkcjonalność, automatyzacja przydatnych schematów i szablonów opracowywania danych o odbiorcach pozwala szybko i w czytelny sposób znaleźć najsłabsze ogniwa w sprzedaży każdego przedsiębiorstwa – najdłużej zalegających odbiorców, koszty jakie oni generują, oszacować plan naprawy rozliczeń z nimi w porównaniu do średnich wskaźników branży. Ograniczanie ryzyka to mały wycinek funkcjonalności Programu Analiz – to narzędzie optymalizujące efektywność wykorzystania kapitału obrotowego w sprzedaży, pomagając dla przykładu znaleźć odbiorców najefektywniej rozliczających się, dzięki temu zwiększając rentowność sprzedaży – potwierdza Maciej Harczuk.