Europejski rynek pickup-ów. Te modele zyskały na popularności

Ford Ranger
Ford Ranger

Zgodnie z danymi JATO Dynamics europejski rynek aut z nadwoziem typu pickup odnotował w pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku wzrosty o 19 proc., a wolumen sprzedaży wyniósł 80 000 samochodów. Samochody te wybierane są przede wszystkim przez firmy, a specjaliści JATO Dynamics podkreślają, że sam rynek pickup-ów jest trudny i wymagający. Którzy producenci odnotowali największe wzrosty?

Toyota

Toyota Hilux
Toyota Hilux

Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez JATO Dynamics największy wzrost udziału na europejskim rynku pickup-ów odnotowała marka Toyota – na poziomie 4,8 proc. Japończycy znajdują się obecnie na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych marek oferujących pickup-y w Europie i jako jedyni na podium odnotowali wzrosty udziału w tym segmencie.

Toyota Hilux znajduje się równocześnie na czele listy modeli segmentu pickup-ów – odnotowało bowiem największe wzrosty udziału w tym rynku – na poziomie 4,8 proc. Znajduje się tym samym na drugim miejscu najpopularniejszych modeli w Europie ze sprzedażą w pierwszym półroczu 2017 roku na poziomie 16 000 sztuk i wzrostem rok do roku o 57 proc.

FCA

Fiat Fullback
Fiat Fullback

Włosko-amerykański koncern motoryzacyjny zwiększył swój udział w rynku o 2,3 proc. – wynik ten pozwolił mu uplasować się na drugim miejscu wśród mających największe wzrosty udziału w rynku europejskim producentów pickup-ów. Pomimo tego FCA znajduje się na szóstym miejscu wśród najpopularniejszych producentów w tym segmencie mając udział na poziomie 4 proc.

Fiat Fullback znajduje się na 7 miejscu wśród modeli w segmencie pickup ze sprzedażą za pierwsze 6 miesięcy 2017 roku na poziomie 3 000 sztuk i wzrostach o 192 proc.

Great Wall

Great Wall
Great Wall

Trzecie miejsce przypadło nie znanej szerzej w Polsce marce Great Wall. Wywodzący się z Chin producent odnotował najmniejsze spadki na liście wynoszące -0,2 proc. Modele tego producenta nie znalazły się jednak na liście najpopularniejszych pickup-ów w Europie.

Ford

Ford Ranger
Ford Ranger

Amerykański producent również odnotował spadki – ich wartość to -0,8 proc., co uplasowało go na miejscu czwartym tego zestawienia. Producent ten znajduje się równocześnie na drugim miejscu wśród najpopularniejszych producentów w Europie. Jego udział w rynku to 25 proc.

Najpopularniejszym modelem jest Ranger. Liczba sprzedanych egzemplarzy w Europie w pierwszej połowie 2017 roku to 20 000 sztuk – oznacza to wzrost na poziomie 15 proc. Model ten zmniejszył przy okazji swój udział w segmencie o – 0,8 proc.

VW Group

VW Amarok
VW Amarok

Niemiecki koncern również odnotował spadki. Wynoszą one, podobnie jak w przypadku Forda, – 0,8 proc. Rynkowy udział grupy wynosi przy tym 11 proc. całego europejskiego rynku pickup-ów

Model Amarok zajął piąte miejsce na liście najpopularniejszych pickup-ów w Europie. Liczba sprzedanych egzemplarzy to 9 000, natomiast udział w rynku spadł o 0,8 proc.

Renault-Nissan

Nissan Navara/NP300
Nissan Navara/NP300

Koncern ten odnotował spadek rynkowy w Europie o 1,5 proc. zajmując na liście JATO Dynamics ostatnie miejsce wśród producentów pickup-ów. Równocześnie wspólny udział w rynku tych producentów to 32 proc.

Model Navara/NP300 odnotował spadek udziału w rynku o 0,6 proc. Wśród najpopularniejszych modeli zajął tym samym miejsce trzecie – sprzedaż na poziomie 3 000 sztuk i wzrost sprzedaży o 15 proc.