Francuzi nie są zadowoleni z jakości edukacji

Według ankiety przeprowadzonej przez CSA Francuzi są krytycznie nastawieni wobec poziomu edukacji szkolnej, a 57% z nich uważa, że nauczyciele są „słabo wyszkoleni”.

W przeddzień nowego roku szkolnego, Francuzi wyrażają swoją opinię na temat edukacji, jaką otrzymują ich dzieci w szkole. Wynik nie jest dobry, ponieważ 58% uważa, że jakość edukacji we Francji nie jest zadowalająca, w porównaniu do 42%, którzy uważają, że jest odwrotnie, zgodnie z ankietą CSA dla RTL.

Konkretnie, na pytanie „Czy uważasz, że jakość edukacji we Francji jest …”, 45% respondentów odpowiedziało ,że jest „niezadowalająca”, a 13% ” ,że „w ogóle nie satysfakcjonująca”. Przeciwnie do 39% osób ,którzy uważają ją za „dość zadowalającą”, a 3% za „bardzo zadowalającą”. Według instytutu opinii publicznej „większość głosów krytycznych jest wyrażana przez osoby starsze: prawie dwie trzecie osób powyżej 65 roku życia twierdzi, że poziom wykształcenia we Francji jest niezadowalający, w porównaniu do 55% osób w wieku poniżej 35 lat”.

Szkolenie nauczycieli jest uważane za kiepskie

Zapytany także o nauczycieli, 57% respondentów uważa, że są „słabo wyszkoleni” do wykonywania swoich zadań, przeciwko 43%, którzy uważają, że są „dobrzy”. 47% uważa, że są „słabo wyszkoleni”, a 10% „bardzo słabo wyszkoleni”. 41% twierdzi, że nauczyciele są „dość dobrze wyszkoleni”, a 2% „bardzo dobrze wyszkoleni”. Yves-Marie Cann, zastępca dyrektora działu opinii w CSA, poszedł dalej w kwestii RTL, wyjaśniając że „z punktu widzenia Francuzów, nauczyciele nie są dobrze wyszkoleni do radzenia sobie z takimi zdarzeniami, jak konflikty studenckie, a nawet konflikty między uczniami i nauczycielami na tematy takie jak religia „.

W sprawie środków wprowadzonych przez rząd od ponad roku, ponad trzy czwarte (76%) Francuzów uważa, że utworzenie 60 000 dodatkowych etatów w 2017 r. w edukacji narodowej jest „dobrą rzeczą”, a 39% „bardzo dobrą rzeczą”. Wręcz przeciwnie, jedna czwarta respondentów uważa, że jest to „zła rzecz” (24%). Wreszcie, więcej niż jeden na dwóch respondentów uważa, że przejście do 4,5 dnia w szkole zamiast 4 w przedszkolu i szkole podstawowej jest „dobrą rzeczą”, 47% „złą rzeczą”.

* Badanie przeprowadzone przez Internet w dniach 27-29 sierpnia z próbą 1 005 osób mieszkających we Francji w wieku 18 lat i powyżej (metoda kwotowa).

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wrocław z własnym Ośrodkiem Innowacji

Wrocławski Park Technologiczny, jeden z największych parków technologicznych w...
Wiadomości

Wrocław z własnym Ośrodkiem Innowacji

Wrocławski Park Technologiczny, jeden z największych parków technologicznych w...

Granty dla uczelni na rozwój dydaktyki – NCBR ogłasza konkurs na 100 mln zł

Blisko 100 mln zł z programu Fundusze Europejskie dla...

Dzieci uczą dzieci: darmowy ebook o zaufaniu, pożyczaniu i oddawaniu

Co czujesz, kiedy ktoś nie dotrzymuje słowa? Jak ważne...

Kurs do nauki angielskiego online – najważniejsze cechy wartościowej platformy

Nauka angielskiego online – czym się kierować przy wyborze...

Nihon Hidankyo laureatem Pokojowej Nagrody Nobla za działania na rzecz rozbrojenia nuklearnego

Tegoroczną Pokojową Nagrodę Nobla za „wysiłki na rzecz osiągnięcia...

Realna wartość świadczenia 300 Plus spadła do 200 zł

Zbliża się początek roku szkolnego. W tym roku naukę...

Na wyprawkę szkolną wydamy średnio 656 zł

Podczas kompletowania wrześniowej wyprawki, polscy rodzice coraz częściej biorą...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie