Grupa Masterlease podsumowuje wyniki po 3 kwartałach 2017 roku

0
  • Grupa od początku roku sfinansowała 7 922 pojazdy
  • Flota finansowana na 30.09.2017 wyniosła 32 429 pojazdów
  • Skonsolidowany wynik na działalności CFM wyniósł 71,2 mln zł
  • Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 30,0 mln zł
  • W IV kwartale 2017 spółka uruchomiła platformę Master1.pl do wynajmowania samochodów online
  • Spółka planuje emisję obligacji – program do 500 mln zł
mln zł 3 kwartały 2017 3 kwartały 2016 III kw. 2017 III kw. 2016
Zysk brutto 38,6 35,6 10,6 11,8
Zysk netto 30,0 27,9 8,3 9,3
Zysk netto na akcję* (zł) 2,52 2,34 0,7 0,78
Wynik na działalności CFM 71,2 62,7 22,4 20,3

*w danym okresie

Grupa Masterlease po pierwszych trzech kwartałach sfinansowała swoim klientom 7 922 pojazdy. Spółka koncentrowała wysiłki sprzedażowe na najbardziej perspektywicznych segmentach rynku obejmujących klientów indywidualnych i małe i średnie firmy.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych po trzech kwartałach 2017. W naszej ocenie realizacja planu rocznego na poziomie 11 000 dostaw pozostaje niezagrożona. W ostatnich kilku miesiącach priorytetem był dla nas rozwój sprzedaży produktów Abonament oraz uruchomienie działalności short-term rental. Wiążemy duże nadzieje z rozwojem tych produktów i zakładamy, że będę one motorem rozwoju Grupy w 2018 roku – mówi Konrad Karpowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy Masterlease.

Grupa Masterlease po trzech kwartałach 2017 osiągnęła 30 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 7,5% r/r. Wzrost wyników spółki jest pochodną rozwoju floty, która wzrosła w analizowanym okresie wzrosła o 7,4%.

W IV kwartale Grupa Masterlease uruchomiła platformę Master1.pl do zawierania kontraktów typu abonament na samochody online. Jest to pierwszy w Polsce serwis, który umożliwi sprzedaż samochodów w 100% przez Internet bez konieczności spotkania ze sprzedawcą w salonie. Cały proces od wyboru do podpisania kontraktu odbywa się w kilku krokach online. W ofercie dostępne są samochody nowe i używane. Na Master1.pl można znaleźć kilkaset ofert samochodów niemal wszystkich dostępnych w Polsce marek z możliwością sfinansowania ich w formie abonamentu, leasingu lub za gotówkę. Obecnie z pełnej ścieżki zakupu online mogą skorzystać klienci indywidualni, ale firma pracuje nad tym, by już niedługo samochody przez Internet mogły kupować także przedsiębiorstwa.

Czytaj również:  8 na 10 internautów zna Rankomat. Marka wyrasta na synonim swojej kategorii

– Grupa Masterlease zawsze była bardzo aktywna w przedstawianiu nowych rozwiązań. Wiele lat temu byliśmy prekursorami produktu Leasingu z Serwisem. Następnie, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce wprowadziliśmy finansowanie samochodów w formie abonamentu dla konsumentów, a teraz idziemy o krok dalej i uruchamiamy sprzedaż naszych usług online. To rewolucyjne rozwiązanie, którego na polskim rynku jeszcze nie było. Pierwsze transakcje już za nami. Otwarcie kanału sprzedaży online to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy szukają rozwiązań, pozwalających wiele rzeczy zrobić szybciej i efektywniej. Działania promujące Master1.pl rozpoczęliśmy w trzecim kwartale. Zakładamy, że sprzedaż wygenerowana przez kanał Master1.pl będzie istotną części naszego biznes planu w 2018 roku – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease.

Grupa Masterlease planuje w IV kwartale 2017 roku przeprowadzić emisję zabezpieczonych obligacji kierowanych do inwestorów instytucjonalnych. Wieloletni program emisji obligacji zakłada emisję do wartości 500 mln zł.

Aktualnie pracujemy nad emisją obligacji, co pozwoli nam zdywersyfikować  źródła finansowania. W przeciągu kilku tygodni będziemy spotykać się z instytucjami finansowymi, które mogą być zainteresowane udziałem w tym projekcie. W pierwszym kroku zakładamy pozyskanie do 200 mln złotych, co z jednej strony wykorzystamy na spłatę najdroższych kredytów, a z drugiej wykorzystamy do finansowania wzrostu naszego portfela kontraktów w 2018 roku – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease, operatora Master1.pl.

W dniu 21 lipca 2017 Spółka wypłaciła 28 mln zł dywidendy z zysku 2016, czyli 2,36 zł na akcję. Polityka dywidendowa Spółki zakłada wypłatę dywidendy w kwocie do 100% skonsolidowanego zysku netto za poprzedni rok obrotowy.