Grupa PTWP na plusie po I półroczu 2023 roku

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP

I półrocze 2023 roku Grupa Kapitałowa PTWP zamknęła z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Idą one w parze z dynamicznym rozwojem Grupy w każdym z obszarów jej działalności: organizacji wydarzeń biznesowych, wydawaniu serwisów online oraz zarządzaniu obiektami.

W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży Grupy PTWP wyniosły 49,3 mln zł i były wyższe niż w analogicznym okresie w 2022 r. (48,1 mln zł). W pierwszych dwóch kwartałach tego roku EBITDA wyniosła 9,1 mln zł, natomiast skonsolidowany zysk brutto ukształtował się na poziomie 8,8 mln zł. Zysk netto na koniec pierwszego półrocza 2023 r. to 7,1 mln zł.

– Zmienność otoczenia biznesowego, czynniki makroekonomiczne, takie jak inflacja, wzrost kosztów i cen energii, regulacje prawne, nie wpłynęły negatywnie na rozwój projektów Grupy PTWP i osiągane przez nas efekty. Na niestabilną sytuację odpowiedzieliśmy odpowiednio wcześniej przygotowaną strategią, konsekwentnie wdrażanymi zmianami i realizowanymi projektami, które przyniosły wymierne efekty – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.

Pierwsze półrocze 2023 roku zapisało się w działalności Grupy kolejnymi prestiżowymi wydarzeniami dla biznesu, wiodącą pozycją wydawanych serwisów online i powrotem zarządzanych obiektów – Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach – do działalności w pełnym, przedpandemicznym wymiarze.

W drugim kwartale 2023 r. Grupa zrealizowała Europejski Kongres Gospodarczy – czołowe wydarzenie biznesowe Europy Środkowej. 11 tys. uczestników stacjonarnych i 7 tys. śledzących debaty online, ponad 1200 prelegentów i prawie 170 sesji tematycznych, 235 partnerów i sponsorów – to liczby, którymi podsumowano tegoroczną edycję wydarzenia.

Portale Grupy PTWP odwiedziło w czerwcu 17,8 mln unikalnych użytkowników (wyniki wg Google Analytics). W każdym z portali były wdrażane nowe rozwiązania i formaty, czemu towarzyszyło wzmacnianie zespołów redakcyjnych. Ofertę uzupełniły reklamy w modelu programmatic buying. Serwisy Grupy PTWP osiągają, z miesiąca na miesiąc, coraz wyższe indywidualne wyniki, a ujęte łącznie plasują się w czołówce biznesowych mediów w Polsce. To wszystko wiąże się ze wzrostem przychodów z działalności internetowej.

Zarządzane przez Grupę PTWP Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach to obiekty, które są jednymi z najczęściej wybieranych przez organizatorów wydarzeń w Polsce. W drugim kwartale br. gościły między innymi eventy takie, jak: Mistrzostwa w grach e-sportowych w ramach Igrzysk Europejskich 2023, CyberSec Forum/Expo 2023, EAWOP, czyli 21. Kongres Europejskiego Stowarzyszenia Psychologii Pracy i Organizacji, Red Bull Roof Ride, Genzie Tour oraz koncert Tori Amos.