LPP SA powiększa centrum dystrybucyjne obsługujące kanał e-commerce

0

Intensywnie rozwijająca się polska firma odzieżowa LPP SA zdecydowała się na powiększenie swojego centrum dystrybucyjnego na terenie parku logistycznego w Strykowie. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój sektora e-commerce oraz rosnące wymagania klientów, firma LPP SA potrzebowała nowych 16 000 m2 magazynu, dzięki którym łącznie zajmowany przez nią budynek ma obecnie powierzchnię 46 400 m2. Rozbudowa obiektu rozpoczęła się w drugiej połowie 2018 roku i trwała zaledwie cztery miesiące. Centrum dystrybucyjne obsługuje kanał e-commerce LPP SA, a produkty wysyłane są z niego nie tylko do Polski, ale również do Wielkiej Brytanii, Niemiec, krajów bałtyckich, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier.  

Topowa polska firma odzieżowa, spółka LPP SA, właściciel takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, konsekwentnie realizuje swoją strategię dążenia do osiągnięcia statusu marki globalnej. Rozwijając działalność stawia na innowacje i nowoczesne rozwiązania, również w przypadku centrum dystrybucyjnego, które już teraz rocznie realizuje wysyłki kilkunastu milionów sztuk produktów nie tylko do Polski, ale również na wiele rynków zagranicznych.

W magazynie po rozbudowie znajduje się czterdzieści docków, sześć combi-docków, umożliwiających obsługę zarówno pojazdów dostawczych jak i użytkowych, dzięki czemu możliwa jest szybsza realizacja zamówień oraz cztery docki „0”. W budynku nie zabrakło również innowacyjnych rozwiązań – dzięki zainstalowaniu kurtyn powietrznych nad ośmioma dockami zminimalizowano utratę ciepła, a tym samym obiekt stał się bardziej energooszczędny. Analogicznie jak w powstałej w 2017 roku, także w nowej części zainstalowano nowoczesne oprawy LED przyczyniające się do obniżenia zużycia energii elektrycznej o ponad 30%. Dodatkowe naświetla dachowe oraz częściowo przeszklone docki w strefie odbioru zamówień zapewniają maksymalny dostęp do światła dziennego i zwiększają komfort pracy zatrudnionych. Dzięki tym i innym nowoczesnym rozwiązaniom z obszaru zrównoważonego rozwoju budynek otrzymał certyfikat BREEAM z oceną Very Good.

Czytaj również:  Eksporterze, szukasz nowych rynków? Pomyśl o Rumunii

W celu usprawnienia codziennego funkcjonowania centrum dystrybucyjnego wprowadzono również system automatycznie rozpoznający tablice rejestracyjne, co pozytywnie wpływa na płynność komunikacyjną dostawców, pracowników oraz zwiększa bezpieczeństwo.

– Cieszymy się, że tak prężnie rozwijająca się firma, jak LPP SA, ponownie zaufała SEGRO i powierzyła nam dalszą rozbudowę. Staramy się wszystkim naszym klientom zapewnić możliwości rozwoju w lokalizacji, którą wybrali jako optymalną dla prowadzenia swojej działalności i jesteśmy dumni, że udało się to nam także tym razem – mówi Waldemar Witczak, Dyrektor Regionalny SEGRO. Rozwój LPP w Strykowie jest jednym z wielu przykładów pokazujących, iż Stryków to doskonałe miejsce dla centrum dystrybucyjnego.

Park logistyczny SEGRO w Strykowie utworzony w 2006 roku, to jeden z flagowych parków dewelopera w tej części Europy. Położony blisko skrzyżowania autostrad A1 i A2 zapewnia klientom sprawne dostawy we wszystkich kierunkach. Docelowo cały obiekt może zostać rozbudowany do prawie 400 000 m2 powierzchni magazynowej, logistycznej (cross-docking) i produkcyjnej.