Michael Page: Nadchodzą dobre czasy dla firm zawodowo rekrutujących pracowników dla innych podmiotów

CEO Magazyn Polska

Już 14,7 proc. pracodawców deklaruje zwiększenie poziomu zatrudnienia w ciągu najbliższych 3 miesięcy – wynika z raportu „Barometr Rynku Pracy 4”. Rosnący popyt na pracowników stwarza pole do rozwoju dla firm wyspecjalizowanych w prowadzeniu rekrutacji, takich jak Page Group. Grupa świadczy swoje usługi na wszystkich szczeblach zawodowych – począwszy od absolwentów, a skończywszy na wyższej kadrze menadżerskiej.  

– Warszawskie biuro otworzyliśmy jako pierwsze w Polsce w 2005 roku. To były nasze początki. Z drugiej strony jesteśmy firmą globalną, która działa na rynku już niemal 40 lat. Know-how, z którym weszliśmy, rzeczywiście pozwolił nam osiągnąć wiele sukcesów w stosunkowo krótkim czasie – mówi Paweł Wierzbicki, dyrektor w Michael Page, jednym z trzech brandów Page Group w Polsce.

Mimo kryzysu, który przypadł na pierwsze lata działalności w Polsce, firma Michael Page skutecznie obsłużyła blisko 2 tysiące organizacji, zarówno z kapitałem krajowym, jak i firm międzynarodowych, mających w Polsce swoje oddziały.

– Dzisiaj mamy biura w Warszawie, Katowicach i we Wrocławiu. Planujemy też otwarcie kolejnych, ale jeszcze nie mogę podać szczegółów. Zatrudniamy już kilkudziesięciu konsultantów w kilkunastu dywizjach i z dużą nadzieją patrzymy w przyszłość – tłumaczy Wierzbicki.

W ocenie dyrektora Michael Page Polska jest dla firm z branży rekrutacyjnej bardzo atrakcyjnym miejscem. W porównaniu do innych europejskich państw rynek ten cechuje się stabilną gospodarką i dynamicznym wzrostem.

– Cały polski rynek rekrutacyjny będzie rósł. Obserwujemy, że za granicą, we Francji czy w Niemczech, firmom rekrutacyjnym powierza się w zasadzie około 45 proc. rekrutacji w gospodarce. W Polsce jest to około 20 proc., takie są szacunki – prognozuje Wierzbicki.

Michael Page International rozpoczął swoją działalność w Polsce od świadczenia usług rekrutacji finansowo-księgowych. Oprócz tego spółka zajmuje się procesem rekrutacji dla instytucji finansowych, banków czy w obszarze sprzedaży i marketingu, zakupów i logistyki. Dodatkowo od dwóch lat obsługiwane są także spółki z sektora IT.

– Jeżeli chodzi o nasz zakres usług, to dziś jest to pozyskiwanie i selekcja. Mamy dość unikalny i ciekawy model biznesowy, ponieważ oprócz tych specjalizacji merytorycznych, mamy także trzy brandy w Polsce – wyjaśnia dyrektor Michael Page International.

Pierwszą z marek jest Page Personnel – zajmująca się rekrutacjami na poziomie specjalistycznym. Usługami tego typu objęci są głównie absolwenci uczelni wyższych z co najmniej rocznym doświadczeniem zawodowym. Po kilku latach zdobywania doświadczeń zawodowych i przejściu na szczebel menedżerski trafiają pod opiekę zespołu Michael Page.

– Kiedy pracownik dochodzi do najwyższych pozycji zarządczych, wchodzi pod skrzydła naszego zespołu Page Executive. Dzisiaj mamy trzy brandy w Polsce, trzy biura i grupę kilkudziesięciu konsultantów – dodaje Wierzbicki.

Michael Page to międzynarodowa spółka z główną siedzibą w Wielkiej Brytanii. Firma została założona w 1976 roku. Obecnie osiąga przychody przekraczające 1 miliard funtów rocznie. Akcjami spółki można handlować na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (LSE).