Nowoczesne bramki płatności ratalnych. Czy są bezpieczne?

Małgorzata Szulik, Business Model Project Manager w Provema
Małgorzata Szulik, Project Manager w Provema

Z różnych metod płatności konsumenci mają możliwość korzystania już od dłuższego czasu. Przedsiębiorcy coraz chętniej eksploatują technologiczne nowości, a firmy, które jeszcze nie zdecydowały się na implementacje np. bramek płatności ratalnych najczęściej zastanawiają się, czy są one zwyczajnie bezpieczne. Dobrze przygotowany i skonfigurowany system płatności ratalnych jest gwarancją bezpieczeństwa. Do tej pory bramki były używane przez większość witryn e-commerce, zarówno dużych, jak i małych, ale nowe rozwiązania oferują integrację już w prawie każdym kanale sprzedaży.

Co to są bramki płatności ratalnych?

Bramki takie jak LoanByLink – proste raty są w dużym uproszczeniu pośrednikiem między sprzedawcą (sklep internetowy, sklep stacjonarny, media społecznościowe), a konsumentami. Bramka ułatwia dokonanie transakcji (w tym przypadku finansowania zakupów na raty), ale zapewnia też szyfrowanie transakcji, czyli najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Czy warto integrować się z bramką płatności ratalnych?

Bez wątpienia dużą zaletą jest ich dostępność (24h/7 dni w tygodniu). Szczególnie w sklepach e-commerce czy mediach społecznościowych ważny jest proces udzielania finansowania, czyli czy wniosek jest intuicyjny, czy proces jest całkowicie on-line i oczywiście czy decyzja dotycząca finansowania zakupów jest wydawana sprawnie. Dla przykładu bramka płatności LoanByLink wszystkie procesy oferuje on-line, nawet w sklepie stacjonarnym. Sztuczna inteligencja zastosowana w tej bramce pozwala na przetwarzanie ponad 20 000 wniosków jednocześnie i często cały proces trwa jedynie 4 minuty. Zdecydowanie ogromną zaletą bramek takich jak LoanByLink jest wielokanałowość, czyli decydujemy się na zawarcie umowy z jednym partnerem, w zamian z panelu dostępu generujemy odpowiednią wtyczkę dla strony internetowej bez funkcji sklepu, sklepu internetowego, czy ustawiamy koszyk dla generatora linku płatności, który wysyłamy/wstawimy w media społecznościowe (świetne rozwiązanie w social selling). Bramki płatności wiążą się także z mniejszą liczbą formalności, panel partnera jest wyposażony w raporty, które dostarczają aktualizacji stanu płatności wraz z historią wszystkich transakcji (udzielone finansowania ratalne lub też nie). Jest to w związku z tym bardziej wydajna i sprawniejsza metoda rozliczania płatności.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Każdy system musi zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. Zabezpieczenie transakcji nie powinno kończyć się na ich szyfrowaniu. Bramki płatności ratalnych również stosują podwójne standardy często uzupełniając wymogi formalno-prawne, know-how danej spółki, czyli dodatkowe systemy scoringowe, monitorowanie lokalizacji, identyfikacja konsumenta np. usługą Idenfy. To tylko niektóre przykłady możliwych zabezpieczeń. Cyfrowe podpisy, dynamiczne adresy IP to dzisiaj podstawowe narzędzia, które w bramkach płatności ratalnych muszą być wykorzystywane.

Autor: Małgorzata Szulik, Business Project Manager w Provema.