Polacy pokochali wielkie imprezy!

impreza

Z danych serwisu eBilet.pl wynika, że wartość internetowego rynku sprzedaży biletów na imprezy, wydarzenia kulturalne i sportowe w ubiegłym roku sięgała 500 mln zł. Jednocześnie eksperci z największego serwisu sprzedającego bilety online prognozują, że w 2016 rynek zanotuje 20% wzrost. Do tej pory największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne, festiwale muzyczne, koncerty i imprezy sportowe. Jaki będzie rok 2016?

eBilet.pl współpracuje z ponad 1 000 organizatorów imprez w Polsce i jest liderem rynku sprzedaży biletów online w naszym kraju. Z danych wewnętrznych serwisu wynika, że w ubiegłym roku w Polsce największym zainteresowaniem cieszyły się bilety na wydarzania rodzinne i festiwale muzyczne. Widowisko Disney On Ice w 4 miastach zgromadziło blisko 200 tys. publiczność. Rekordową frekwencję zanotował też Międzynarodowy Piknik Lotniczy Air Show w Radomiu. Mimo zmienionej formuły niesłabnącym zainteresowaniem cieszyła się VERVA Street Racing. Show z udziałem Clarksona, Hammonda i Maya zgromadził komplet publiczności na PGE Narodowym.

W ubiegłym roku Polska nie znalazła się w planach koncertowych mega gwiazd ze światowej czołówki. Organizatorzy zrekompensowali ten brak dużą liczbą festiwali. Wyjątkowym zainteresowaniem cieszyły się szczególnie koleje edycje Open’er Festival, Audioriver, OFF Festival, czy Ostródy Reggae Festival. Festiwale miały też swoją kontynuację w trasach klubowych, co było pewną nowością na polskim rynku.

Bogata była też oferta wydarzeń sportowych organizowanych w Polsce i cieszyła się niemałym zainteresowaniem, co pokazuje liczba sprzedanych biletów. Prym wiodła Liga Światowa siatkarzy, World Grand Prix siatkarek i siatkarskie Grand Slam. W kwietniu 2015 Mistrzostwa Świata w Hokeju na Lodzie przyciągnęły komplet kibiców do krakowskiej Tauron Areny. Rekord sprzedaży 2015 odnotowała impreza organizowana w 2016 roku – Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016. Kilkadziesiąt tysięcy wejściówek na Euro piłkarzy ręcznych sprzedało się w ciągu kilkudziesięciu godzin od uruchomienia sprzedaży, prowadzonej wyłącznie przez eBilet.pl.

W ubiegłym roku rekordową sprzedaż zanotował także musical Mamma Mia!. Przedstawienie w Teatrze Muzycznym Roma zgromadziło w 2015 r. ponad 220 tys. widzów z całej Polski.

Mniej sportu więcej muzyki!

Rok 2016 zaczął się od Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn i Halowego Mityngu Pedro’s Cup, który odbył się Łodzi. W marcu kibice będą mogli zobaczyć najlepszych tenisistów świata podczas meczu Polska – Argentyna w ramach Pucharu Davisa. Na fanów sportów walki czekają kolejne odsłony KSW, federacji o ugruntowanej pozycji w Polsce i na świecie, a także gale bokserskie w tym Polsat Boxing Night.

Ten rok będzie wyjątkowo bogaty w wydarzenia muzyczne. W ciągu najbliższych miesięcy w Polsce odbędzie się ponad 20 różnych festiwali muzycznych i kilkadziesiąt dużych koncertów. „W najbliższych 12 miesiącach czekają nas koncerty największych gwiazd i kolejne edycje znanych festiwali m.in. Open’er Festival, Orange Warsaw Festival, Audioriver Festival i inne.
W przeciwieństwie do 2015, w tym roku do Polski przyjadą topowi wykonawcy”
– zapowiada Jacek Zabielski z eBilet.pl – „W 2016 na koncertach zobaczymy i posłuchamy czołowych artystów m.in. Red Hot Chilli Peppers Slayer, Megadeth, Roda Stewarda, a także duet Macklemore i Ryan Lewis, Years & Years, czy Florence and the Machine. Bez wątpienia wydarzeniem roku będzie listopadowy koncert Justina Biebera, który zaliczany jest do światowego topu. Artyści, którzy zagoszczą w 2016 nad Wisłą, przyciągną tłumy nie tylko polskich, ale też zagranicznych fanów”. – podsumowuje dyrektor handlowy lidera rynku.

Rynek urośnie o 20% w 2016!

Rynek w Polsce dojrzewa i rośnie zainteresowanie wydarzeniami rozrywkowymi. Widać to po sprzedaży w naszym serwisie – notujemy stały wzrost ” – komentuje Jacek Zabielski i dodaje – „Internetowy rynek sprzedaży biletów w Polsce rozwija się szybko i drzemie w nim potencjał. Z naszych analiz wynika, że sezon 2016 powinien przynieść obroty większe o około 20% niż w 2015. Dane szacunkowe opieramy m.in. na tempie wzrostu sprzedaży własnej i odnosimy do zapowiedzi płynących z branży. Ponadto wskaźniki bieżące odnosimy do analogicznych okresów lat poprzednich” – wyjaśnia Zabielski.

Kto kupi bilety w Internecie?

Jak wynika z danych lidera rynku, bilety w Internecie najczęściej kupują osoby w wieku 25-34. Stanowią one prawie 40% klientów serwisu. ¼ to internauci od 18 do 24 roku życia. Co piąty użytkownik jest w wieku 35-44. Resztę (15%) stanowią osoby powyżej 45 roku życia. Wejściówki w sieci częściej kupują panowie (58%) niż panie (42%) z dużych miast Polski. Mieszańcy Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia stanowią blisko 60% wszystkich klientów serwisu. „Bilety najczęściej kupują mieszkańcy największych aglomeracji. To właśnie tam oferta rozrywkowa jest najbogatsza” – komentuje statystyki dyrektor handlowy eBilet.pl – „Jednak przy spektakularnych wydarzeniach, często sportowych np. przy okazji supermeczu FC Barcelony w Polsce, obserwowaliśmy ruch zakupowy nawet z najmniejszych miejscowości w Polsce, i nie był to mały procent. To pokazuje, że świadomość zakupów w sieci staje się powszechniejsza” – kończy Jacek Zabielski.