Polska Agencja Inwestycji i Handlu ważnym filarem Planu Morawieckiego

1

Polska Agencja Inwestycji i Handlu to ważny filar wpisany w Strategię Odpowiedzialnego Rozwoju, dotyczący ekspansji zagranicznej. Już niedługo będzie promować polskich przedsiębiorców i koordynować politykę gospodarczą poza granicami naszego kraju. Nowe tzw. trade office, czyli zagraniczne biura handlowe sygnowane marką PAIH powstały m. in. w San Francisco i w Meksyku. Jest to jeden z ważniejszych czynników, który przysłuży się rozpoznawalności polskich marek i przedsiębiorców na rynkach międzynarodowych. Będziemy również udzielać wsparcia kredytowego i analitycznego dla rozpoczynających działalność na nowych rynkach.

Będą to skoordynowane działania skierowane nie tylko do największych firm – powiedział serwisowi eNewsroom Grzegorz Mickiewicz, przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju – W dużej mierze będą przeznaczone dla mniejszych przedsiębiorców z bardzo specyficznymi produktami, z którymi powinni wychodzić na nowe rynki zagraniczne lub dla tych, którzy po prostu nie mieszczą się już na rynku polskim ze swoimi towarami.

Działania PAIH będą skierowane do wszystkich przedsiębiorstw, aby pomóc im w ekspansji zagranicznej oraz promować ich nowe myśli technologiczne oraz innowacyjne produkty, z czym dotychczas mieli problemy. Brexit, przegrane grudniowe referendum premiera Renzi’ego we Włoszech, kryzys na Ukrainie i wybory we Francji – te wszystkie wydarzenia mogą mieć wpływ na politykę gospodarczą naszego kraju. Polska jako kraj członkowski UE jest ściśle związana z gospodarką europejską, jak i światową. Wszelkie tąpnięcia na rynkach finansowych, chociażby w Stanach Zjednoczonych, a także zmiany gabinetowe mogą spowodować wahnięcia także na rynku polskim. Mimo to nasza gospodarka pozostaje stabilna makroekonomicznie i finansowo. Rośnie produkcja i eksport, zwiększają się dochody polskich rodzin i przedsiębiorców. Najbliższe miesiące, jak i lata są więc jak najbardziej optymistyczne.

Rolls-Royce w Ropczycach pod Rzeszowem, LG, Daimler i Toyota to największe i najważniejsze marki, które udało nam się zaangażować w zeszłym i obecnym roku. Bardzo ważne jest dla nas, aby zachęcać zagraniczne firmy do inwestycji w naszym kraju, ale także aby inwestorzy ci wnosili wartość dodaną do naszej gospodarki. Powinni przychodzić do nas z nowymi technologiami, reinwestować swoje zyski w Polsce, a nie wyprowadzać je za granicę. Jest to też ważne pod kątem wsparcia dla naszych rodzimych przedsiębiorców w zakresie ekspansji krajowej i zagranicznej. Temu mają służyć strategiczne elementy Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jak Konstytucja dla Biznesu, w tym ważne Prawo Przedsiębiorców, także 100 Zmian dla Firm, Ulga na Start, Pakiet Wierzycielski czy Ustawa Deregulacyjna. Zmiany te mają ułatwić prowadzenie działalności gospodarczej na rynku krajowym. Dzięki temu rośnie nasza pozycja w Unii Europejskiej i na świecie.

Czytaj również:  Wojny handlowe w zawieszeniu, ale tylko do zakończenia kampanii wyborczej

Jesteśmy bardzo szybko rozwijającą się gospodarką wśród krajów członkowskich UE. Rośnie eksport, inwestycje i przemysł, a także dochody Polaków – wyjaśnił Mickiewicz.