W pierwszym kwartale 2018 roku obroty wypracowane przez Grupę Muszkieterów w Polsce przekroczyły 1,6 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. W omawianym okresie obroty Intermarché i Bricomarché wzrosły w ujęciu rok do roku odpowiednio o 11,4 proc. oraz 6,8 proc., co przekłada się na bardzo dobry wynik całej Grupy zrzeszającej polskich przedsiębiorców.
Udany kwartał dla sieci Intermarché
Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała w pierwszym kwartale 2018 roku ponad 1,2 miliarda złotych obrotów, odnotowując tym samym wzrost o 11,4 proc. r/r.
– Układ kalendarza w pierwszym kwartale tego roku mocno sprzyjał naszemu biznesowi spożywczemu. Kolejne trzy miesiące zapewne nie będą tak korzystne ze względu na liczbę niedziel z zakazem handlu. Niemniej jednak dynamikę sprzedaży wykazaną przez Intermarché oceniamy bardzo pozytywnie, szczególnie, że w pierwszym kwartale nie wdrożyliśmy jeszcze inicjatyw handlowych, nad którymi obecnie intensywnie pracujemy – komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Aktualnie sieć spożywcza Grupy Muszkieterów obejmuje 229 supermarketów oraz 63 przymarketowe stacje paliw. Intermarché jest liderem w tym segmencie, a jego wiodącą pozycję potwierdzają bardzo dobre wyniki za okres od stycznia do marca br. – z oferty stacji skorzystało blisko 2,5 miliona klientów.
Bricomarché odnotowuje kolejne wzrosty
Pierwszy kwartał bieżącego roku był udany także dla supermarketów działających pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, liczącej obecnie 152 punkty handlowe, wyniosły ponad 416 milionów złotych i były wyższe o blisko 6,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z oferty sklepów skorzystało w tym czasie blisko 8 milionów klientów, co oznacza wzrost o niemal 5 proc rok do roku. Wpływ na dobre wyniki sieci miały przede wszystkim efektywna i spójna polityka handlowa, dobrze dopasowana oferta oraz skuteczne akcje promocyjne, skierowane do klientów.
– W przypadku naszych marketów DIY, w przeciwieństwie do sklepów spożywczych, rozwojowi sprzedaży nie sprzyjały zarówno kalendarz, jak i pogoda w marcu. Mimo to sieć Bricomarché utrzymała bardzo pozytywny trend wzrostowy i potwierdziła, iż rośnie znacznie szybciej niż rynek. To optymistyczny prognostyk na kolejne kwartały. Fundamenty przyjętej strategii są solidne i pozwalają generować dodatnią dynamiką like-for-like. Przekłada się to na rosnące zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców oraz planowane przez nas kolejne otwarcia sklepów – ocenia Marc Dherment.
Dużym sukcesem mogą poszczycić się otwarte w ostatnim czasie sklepy Bricomarché w Poznaniu – obiekt uruchomiony w lutym br. w miejsce dawnej Castoramy – oraz nowo otwarty market we Wrocławiu. Dobre wyniki obu punktów handlowych potwierdzają, że sieć również cieszy się zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów dużych miast.
Sieć systematycznie zwiększa swoją obecność także w mediach społecznościowych – profil „Bricomarché po sąsiedzku” na Facebooku śledzi obecnie ponad 30 000 fanów. W najbliższym czasie planowane jest również uruchomienie kanału poradnikowego w serwisie YouTube – dzięki niemu klienci będą mogli skorzystać z eksperckich porad m.in. Wiesława Skiby, Dominika Strzelca, a także czołowych blogerów DIY.
Równolegle z rozwojem kanałów komunikacji z klientem, sieć intensywnie wdraża rozwiązania służące zniwelowaniu konsekwencji wejścia w życie przepisów o zakazie handlu w niedzielę. W tym celu aktywnie przygotowuje się do sezonów zakupowych m.in. dzięki Targom Branżowym Bricomarché dla swoich franczyzobiorców. Wydarzenie ma charakter cykliczny, a jego głównym atutem jest możliwość nawiązania przez franczyzobiorców bezpośrednich kontaktów z dostawcami, poznanie oczekiwań i trendów rynkowych, a w efekcie stworzenie „szytej na miarę” i atrakcyjnej oferty.
Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 60 milionów złotych, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 milionów złotych.