Prezes Dotpay: Połączenie Dotpay i eCard zmieni polski rynek e-commerce

0

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku aż 36 mld zł. Na tym dynamicznym wzroście skorzystać chcą dwaj wiodący gracze z sektora płatności elektronicznych – DotpayeCard, którzy ogłosili połączenie sił. W perspektywie najbliższych miesięcy w wyniku tej integracji ma powstać podmiot, który stanie się liderem w zakresie płatności w sektorze e-commerce.

– Po połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom komplementarne usługi oraz stworzyć nowe produkty na bazie już istniejących. Wzmocnimy też siłę naszej marki. Największym wyzwaniem na ten rok będzie integracja tych dwóch wielkich podmiotów tak, by klienci tego nie zauważyli – mówi o planach integracji w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Budzik, prezes zarządu firmy Dotpay.

W zakresie obsługi transakcji kartowych dla e-commerce eCard jest obecnie wiceliderem rynku, Dotpay ma natomiast kilkunastoprocentowy udział w segmencie płatności „pay-by-link”, najpopularniejszej w Polsce metodzie dokonywania transakcji w internecie.

– Jesteśmy jednym z największych dostawców płatności dla e-commerce. Rośniemy w tym zakresie szybciej niż rynek, na którym tegoroczne wzrosty są szacowane na ponad 20 proc. – tłumaczy prezes Dotpay.

Oprócz wzrostu liczby i wartości transakcji zmianie ulega również forma dokonywania e-zakupów. W ciągu najbliższych lat liczba internautów, którzy będą za nie płacić wyłącznie z urządzeń mobilnych, ma rosnąć nawet o 25 proc. rocznie. Rośnie również znaczenie omnikanałowości, która umożliwia płynne przechodzenie między światem wirtualnym a rzeczywistym, np. dokonywanie zakupu w e-sklepie i jego późniejszy odbiór w tradycyjnym sklepie naziemnym.

– Staramy się, aby nasze usługi były nowoczesne i trafiały w zainteresowanie klientów. To oznacza m.in. dążenie do skracania i upraszczania procesu płatności oraz promowanie transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Wprowadzamy również płatności w aplikacjach za pomocą tzw. SDK do aplikacji mobilnych na iOS, w Androidzie oraz na Windows Phone – mówi Andrzej Budzik.

Czytaj również:  Polacy wystawiają często negatywne komentarze firmom w internecie. Robią to z chęci rekompensaty i ostrzeżenia innych klientów