Prezes Dotpay: Połączenie Dotpay i eCard zmieni polski rynek e-commerce

Prezes Dotpay: Połączenie Dotpay i eCard zmieni polski rynek e-commerce 2

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku aż 36 mld zł. Na tym dynamicznym wzroście skorzystać chcą dwaj wiodący gracze z sektora płatności elektronicznych – Dotpay i eCard, którzy ogłosili połączenie sił. W perspektywie najbliższych miesięcy w wyniku tej integracji ma powstać podmiot, który stanie się liderem w zakresie płatności w sektorze e-commerce.

– Po połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom komplementarne usługi oraz stworzyć nowe produkty na bazie już istniejących. Wzmocnimy też siłę naszej marki. Największym wyzwaniem na ten rok będzie integracja tych dwóch wielkich podmiotów tak, by klienci tego nie zauważyli – mówi o planach integracji w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Budzik, prezes zarządu firmy Dotpay.

W zakresie obsługi transakcji kartowych dla e-commerce eCard jest obecnie wiceliderem rynku, Dotpay ma natomiast kilkunastoprocentowy udział w segmencie płatności „pay-by-link”, najpopularniejszej w Polsce metodzie dokonywania transakcji w internecie.

– Jesteśmy jednym z największych dostawców płatności dla e-commerce. Rośniemy w tym zakresie szybciej niż rynek, na którym tegoroczne wzrosty są szacowane na ponad 20 proc. – tłumaczy prezes Dotpay.

Oprócz wzrostu liczby i wartości transakcji zmianie ulega również forma dokonywania e-zakupów. W ciągu najbliższych lat liczba internautów, którzy będą za nie płacić wyłącznie z urządzeń mobilnych, ma rosnąć nawet o 25 proc. rocznie. Rośnie również znaczenie omnikanałowości, która umożliwia płynne przechodzenie między światem wirtualnym a rzeczywistym, np. dokonywanie zakupu w e-sklepie i jego późniejszy odbiór w tradycyjnym sklepie naziemnym.

– Staramy się, aby nasze usługi były nowoczesne i trafiały w zainteresowanie klientów. To oznacza m.in. dążenie do skracania i upraszczania procesu płatności oraz promowanie transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Wprowadzamy również płatności w aplikacjach za pomocą tzw. SDK do aplikacji mobilnych na iOS, w Androidzie oraz na Windows Phone – mówi Andrzej Budzik.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

KPMG: ROI z inwestycji w AI w finansach przekracza oczekiwania 57% firm

24% organizacji wdraża AI w finansach w zaawansowanym zakresie...

„Nareszcie” – przedsiębiorcy o nowym podejściu Premiera Tuska do gospodarki

Podczas spotkania Premiera Donalda Tuska z przedstawicielami przedsiębiorców i...

Wrocław z własnym Ośrodkiem Innowacji

Wrocławski Park Technologiczny, jeden z największych parków technologicznych w...

E-commerce sukcesywnie odbiera ruch galeriom i centrom handlowym

Ruch w centrach i galeriach handlowych spadł w zeszłym...

97% CEO planuje wdrożenie AI, ale tylko 1,7% jest na to gotowych – raport Cisco

97% prezesów firm planuje wdrożenie AI, lecz tylko 1,7%...
Wiadomości

„Nareszcie” – przedsiębiorcy o nowym podejściu Premiera Tuska do gospodarki

Podczas spotkania Premiera Donalda Tuska z przedstawicielami przedsiębiorców i...

KPMG: ROI z inwestycji w AI w finansach przekracza oczekiwania 57% firm

24% organizacji wdraża AI w finansach w zaawansowanym zakresie...

E-commerce sukcesywnie odbiera ruch galeriom i centrom handlowym

Ruch w centrach i galeriach handlowych spadł w zeszłym...

97% CEO planuje wdrożenie AI, ale tylko 1,7% jest na to gotowych – raport Cisco

97% prezesów firm planuje wdrożenie AI, lecz tylko 1,7%...

Wrocław z własnym Ośrodkiem Innowacji

Wrocławski Park Technologiczny, jeden z największych parków technologicznych w...

Ostrożny optymizm. Które sektory przyciągną najwięcej inwestycji w 2025 roku?

Żyjemy w świecie, w którym zmiany gospodarcze, społeczne i...

Ponad połowa Polaków będzie w tym roku obchodzić Walentynki. 3/4 wyda na prezent do 200 zł

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo, polskiego lidera...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie