QubicGames w okresie świąteczno – noworocznym zamierza wydać aż 13 gier

Jakub Pieczykolan, prezes zarządu QubicGames
Jakub Pieczykolan, prezes zarządu QubicGames

Ponad 2.6 mln zł przychodu ze sprzedaży w III kwartale 2020 odnotował QubicGames, co oznacza wzrost o 58% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Spółka wypracowała kumulatywnie 3.5 miliona zł zysku netto przez pierwsze 3 kwartały 2020 roku co oznacza wzrost o 18% względem roku poprzedniego.

W porównaniu do Q3 2019 roku, QubicGames zwiększył swoje przychody ze sprzedaży o blisko 1 milion złotych. Wzrost ten utrzymuje trend, który trwa od początku roku – w 2020 roku spółka wygenerowała prawie 8.5 milionów zł przychodów ze sprzedaży, w porównaniu do niecałych 6 milionów w analogicznym okresie 2019 i odnotowała łącznie przez 3 kwartały 3.5 mln zysku netto w porównaniu do niecałych 3 milionów w 2019.

W miesiącach czerwiec – październik, wydaliśmy 8 gier i zestawy płatnych dodatków do 3 gier na konsole Nintendo Switch. 5 z premier, zgodnie ze strategią na rok 2020 zadebiutowało na rynku japońskim – kluczowym pod względem liczby posiadaczy wspomnianej konsoli. W minionym kwartale zadebiutował również Dex – nasza największa dotychczasowa premiera, w trzy tygodnie pokrywając koszty produkcji i marketingu. W zeszłym tygodniu rozpoczęliśmy przedsprzedaż gry Dex w Japonii i jest to nasza najszybciej sprzedająca się gra w przedsprzedaży na rynku japońskim. Tytuł zadebiutuje już w ten czwartek – 19 listopada. Ponadto, zainwestowaliśmy w zakup praw do serii Pocket Mini Golf oraz rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad drugą częścią tej gry i  spin-offem zatytułowanym Pocket Mini Bowling. – komentuje prezes QubicGames Jakub Pieczykolan.

W minionym kwartale QubicGames powołał do życia nową spółkę Untold Tales, tym samym rozpoczynając proces tworzenia Grupy Kapitałowej. W skład grupy będą wchodzić QubicGams specjalizujący się w wydawnictwie gier na konsole Nintendo Switch, Untold Tales – wydawca dużych gier na konsole i komputery PC oraz Forest Spirits – nowa marka gier Family Entertainment. QubicGames rozpoczął także działalność porting house i jako pierwszą grę na zlecenie realizuje portowanie gry MMO dla firmy Gamigo na konsolę Nintendo Switch.

Po niezwykle pracowitym trzecim kwartale, ostatnie miesiące 2020 roku zapowiadają się dla spółki równie intensywnie. Jeszcze w grudniu spółka planuje wydać aż 8 tytułów na konsolę Nintendo Switch, w tym sześć gier z bardzo popularnej serii Bit.TRIP znanej z 8-bitowej estetyki oraz niezapomnianej ścieżki dźwiękowej – jest to jedno z najmocniejszych IP jakie dotychczas wydawała spółka.

Kolejnymi produkcjami, które zadebiutują w okresie świątecznym na Nintendo Switch będą DungeonTop i Door Kickers. Pierwsza z nich jest świeżą grą z zyskującego na popularności gatunku rougelike, druga natomiast została okrzyknięta najlepszą grą taktyczną 2014 roku. Oba tytuły spotkały się również z ciepłym przyjęciem ze strony graczy – średnia ocen wynosi odpowiednio 85% i 94% pozytywnych ocen w serwisie Steam.

Wszystkie te gry będą dostępne dla graczy pomiędzy 24 a 26 grudnia, a ich przedsprzedaż rozpocznie się 27 listopada. Dodatkowo spółka pracuje nad dodatkiem do gry Pocket Mini Golf, która cieszy się niesłabnącą popularnością na konsoli Nintendo Switch. Premiera DLC Pocket Mini Golf – Fairway planowana jest między 21 a 31 grudnia.

Niezależnie od gier wydawanych na konsolę Nintendo Switch Spółka planuje wydanie 4 gier na konsolę Sony PS4 – DungeonTop, Mana Spark, One Strike i Not Not – a brain buster.

– Jak co roku to właśnie w IV kwartale, a w szczególności w okresie świąteczno – noworocznym planujemy najwięcej premier i kampanii marketingowych. Tylko w ostatnie 10 dni grudnia QubicGames planuje 13 premier gier, w tym wydanie w Ameryce, Europie i Japonii 6 gier ze znanej serii BIT.TRIP. Liczba planowanych premier w 4 kwartale jest sumarycznie większa niż gier wydanych przez 9 pierwszych miesięcy roku. –  mówi Pieczykolan – W listopadzie i grudniu zaplanowaliśmy także 4 duże kampanie marketingowych na konsoli Nintendo Switch w Ameryce, Europie i Japonii, w których będą brały udział także produkty partnerów, których wspieramy w sprzedaży gier na konsoli Nintendo Switch.