Rekordowe wyniki w usługach co-packingu DTW Logistics

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

DTW Logistics, polski operator logistyczny w roku 2016 odnotował rekordową zwyżkę zleceń na usługi co-packingu. Firma w roku ubiegłym wykonała 30 tys. displayów i 8 mln różnego rodzaju etykiet na produkty magazynowane w Błoniu i w Będzinie.

Początek roku to czas planowania i wdrażania nowych strategii, ale także czas podsumowania 2016 roku. Dla DTW Logistics ubiegły rok minął pod znakiem rekordowej liczby zrealizowanych zleceń na usługi co-packingu. Operator wykonał 30 tys. zestawów typu display, czyli standów promocyjnych z produktami i 8 mln etykiet na produkty, głównie dla sieci handlowych i klientów zagranicznych. Klienci zaczęli także wymagać krótszego czasu realizacji zamówień, elastyczności oraz szybkiej reakcji na dodatkowe wymagania. Oznaczało to ciągłą gotowość pracowników DTW Logistics w magazynach w Błoniu oraz Będzinie.

– DTW Logistics wspiera proces co-packingu już od momentu projektowania opakowania bądź displayu. Usługi co-packingu określane jako tzw. VAS (value added service – usługi o wartości dodanej), w praktyce zwiększają wartość produktu początkowego. Zmieniają jego wygląd, sposób lub rodzaj opakowania, może być to etykietowanie, tworzenie zestawów promocyjnych, wielopaków, displayów, albo pakowanie ozdobne, czy nawet pakowanie z ważeniem. Ubiegły rok był rekordowym w historii naszej firmy pod względem liczby wykonanych tego typu usług – mówi Marcin Dudek, Key Account Manager DTW Logistics.

Jakie produkty trafiają do co-packingu?

Praktycznie każdy artykuł: produkty spożywcze, kosmetyki, akcesoria kosmetyczne, zabawki, sprzęt sportowy, małe produkty AGD. DTW Logistics współpracując z sieciami handlowymi przygotowuje także projekty graficzne standów promocyjnych (displayów). Istotą tego procesu jest nie tylko zachowanie określonego wyglądu (np. umieszczenie logotypu marki, zdjęcia, grafiki produktu) i staranne wykonanie, ale przede wszystkim zapewnienie stabilności, co pozwoli na ustawienie określonej masy produktów. Towar musi być też estetycznie ułożony oraz zabezpieczony do wysyłki. W pierwszym etapie, po złożeniu kartonowej półki, produkty są układane bądź zawieszane na uprzednio zamocowanych hakach. Do frontów kartonowych standów mocowane zostają także „cenówki”, czyli miejsca gdzie pracownicy sklepów umieszczą cenę produktu wraz z jego kodem kreskowym. Tak przygotowane standy na końcu są zabezpieczane folią i mocowane na paletach, a następnie transportowane bezpośrednio do marketów.

Indywidualne rozwiązania

Portfolio klientów DTW Logistics jest bardzo szerokie, dzięki temu firma przez ostatnie lata wypracowała indywidualne rozwiązania, które zwiększyły efektywność pracy. W magazynach DTW Logistics – w Błoniu i w Będzinie – oprócz typowych stanowisk do co-packingu, przygotowano specjalne stoły, na których mogą być obsługiwane produkty szczególne tj. drogie wina, czy wyposażenie laboratoryjne. Dla producenta tych ostatnich produktów DTW Logistics świadczy usługę konfekcjonowania, która polega na składaniu testów do diagnostyki weterynaryjnej. Do niektórych zleceń konieczne są specjalistyczne urządzenia, tj. specjalne drukarki do etykiet, foliarko-obkurczarki tunelowe czy zgrzewarki kloszowe do zabezpieczania produktów. Cały proces usługi co-packingu odbywa się jednym miejscu, co optymalizuje czas wykonywanej usługi.

Podsumowanie i prognozy

Realizacja tak dużej liczby zleceń i stała gotowość DTW Logistics do obsługi coraz większych wolumenów, możliwe były dzięki skutecznej polityce zarządzania kadrami, zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury, a także realizacji strategii rozwoju firmy. DTW Logistics w ubiegłym roku uruchomił nowy magazyn w Będzinie i zwiększył zatrudnienie niemalże we wszystkich zespołach. Dzięki temu ubiegły rok zakończył się rekordową liczbą zleceń, nie tylko w usługach co-packingu – DTW Logistics zrealizował w 2016 roku także 30 tysięcy zleceń transportowych, co stanowi doskonałą prognozę na rok 2017.

– W tym roku planujemy dalszy rozwój firmy i pozyskanie nowych klientów. Stale zwiększamy też zatrudnienie. Obecnie poszukujemy kandydatów na specjalistów ds. sprzedaży i spedytorów. Liczymy, że w roku 2017 liczba zleceń na usługi co-packingu może zwiększyć się nawet o 30 proc. – zapowiada Marcin Dudek, Key Account Manager DTW Logistics.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Ekologiczne opakowania w e-commerce – trend, wyzwanie i obowiązek przyszłości

W Europie prawidłowa ochrona produktu zamówionego w internecie jest...

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...
Wiadomości

Ekologiczne opakowania w e-commerce – trend, wyzwanie i obowiązek przyszłości

W Europie prawidłowa ochrona produktu zamówionego w internecie jest...

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Optymalizacja procesów magazynowych – fundament nowoczesnego biznesu

Współczesne przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem zarządzania coraz bardziej złożonymi...

Podwarszawski rynek magazynowy: rośnie popyt, ale podaż nie nadąża

W miejscowościach okołowarszawskich deweloperzy niechętnie podejmują się budowy magazynów...

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie