SunRoof pozyskał od inwestorów 2 mln euro na rozwój produktu i międzynarodową ekspansję

SunRoof

SunRoof, polsko-szwedzki startup tworzący solarne dachy i fasady 2w1 oraz rozwiązania wspierające inteligentne zarządzanie energią, pozyskał 2 mln euro w rundzie late seed na rozwój produktu, platformy digitalowej i ekspansję zagraniczną.

Runda została przeprowadzona przez SMOK Ventures przy wsparciu LT Capital, EIT InnoEnergy, FD Growth Capital, KnowledgeHub oraz kilku Aniołów Biznesu.
To pierwszy raz, kiedy SunRoof pozyskał kapitał od funduszy VC. Dotychczas finansowany był przez założycieli.

Lech Kaniuk – współzałożyciel i CEO SunRoof, stojący za sukcesami takich marek jak Delivery Hero, PizzaPortal czy iTaxi oraz jego brat Karol Kaniuk – pomysłodawca dachów solarnych, również uczestniczyli w obecnej rundzie.

W rozwój startupu zaangażowani są też seryjni przedsiębiorcy: Marek Zmysłowski, współzałożyciel HotelOnline.co i Jumia.com oraz Rafał Plutecki, były szef Google Campus Warsaw, założyciel i CEO m.in. Internet Technologies oraz Tempo.

Trudno wyobrazić sobie lepszy moment na start nowego etapu SunRoof. Jestem przekonany, że niedługo energia odnawialna stanie się światowym standardem. Finansowanie wykorzystamy na rozwój technologii solarnej oraz platformy digitalowej do monitorowania i zarządzania prądem naszych klientów. Na bazie Redlogger, który przejęliśmy ponad miesiąc temu, tworzymy już unikatowy marketplace energetyczny. Wzmacniamy też naszą pozycję w Szwecji, Polsce oraz Norwegii i wprowadzamy SunRoof na kilka rynków w Europie. Mamy ambicję stać się “europejską” Teslą – mówi Lech Kaniuk, CEO SunRoof.

SunRoof rośnie w błyskawicznym tempie

SunRoof powstał w 2013 roku w Szwecji i za cel przyjął sobie stworzenie dachu solarnego w nowoczesnym designie, zastępującego tradycyjny dach i produkującego ekologiczną energię elektryczną bez instalowania na nim paneli fotowoltaicznych. Rozpędu nabrał po tym, jak w 2018 roku dołączył do niego Lech Kaniuk.

Już rok później SunRoof odnotował wzrost 500% r/r i to zanim jeszcze rozpoczął ekspansję zagraniczną. Dziś ma doświadczenie w realizacji ponad 100 projektów i wyznacza nowe możliwości dla inteligentnych, ekologicznych domów.

Rekordowo szybka, w całości zdalna runda podczas lockdown

SunRoof poszukiwał inwestorów w wymagającym czasie pandemii koronawirusa. W obliczu kryzysu, fundusze VC podchodziły ostrożniej do nowych inwestycji niż kiedykolwiek wcześniej. Nie podcięło to jednak skrzydeł perspektywicznym startupom, prowadzonym przez doświadczone, uzupełniające się zespoły.

Deklaracja od pierwszego inwestora, SMOK Ventures, pojawiła się już w ciągu godziny od wysłania pierwszego pitch decka. Cały proces przeprowadzono zdalnie, bez spotkań i zamknięto elektronicznie podpisanymi umowami.

Jak tylko dowiedziałem się, że Lech Kaniuk zbiera pierwszą rundę finansowania dla swojego nowego projektu, złapałem za telefon i od razu do niego zadzwoniłem. Chłopaki nie kryli zdziwienia, bo zwykle to startup “ugania się” za inwestorami. SunRoof to jednak wyjątkowy projekt, stworzony przez trzy legendy polskiej przedsiębiorczości. Wierzę, że w ciągu kilku lat będzie to największa i najbardziej rozpoznawalna firma z Polski. Cieszę się, że będziemy jej częścią jako fundusz – mówi Borys Musielak, Partner Zarządzający SMOK Ventures.

Inwestorzy wierzą, że w najbliższej przyszłości odnawialne źródła energii zdominują rynek energetyczny. Zmiany klimatyczne skłaniają do podejmowania coraz aktywniejszych, międzynarodowych działań na rzecz zrównoważonej gospodarki. Widać to najlepiej w strategii Unii Europejskiej, która w „Europejskim Zielonym Ładzie” zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej Europy oraz zeroemisyjności do 2050 roku. To szczególnie ważne w kontekście stale rosnącego zapotrzebowania na energię elektryczną i elektromobilności.