Szymon Piduch o debiucie Dino Polska S.A. na GPW

Największa oferta publiczna od 2013 roku i drugie największe IPO polskiej spółki prywatnej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wartość oferty Dino Polska S.A. wyniosła około 1,65 mld zł. Kurs spółki na zamknięciu debiutanckiej sesji wzrósł o 11,9%, a obroty sięgnęły 380 mln zł. Jest to piąty debiut na Głównym Rynku GPW w 2017 r.

– Już w pierwszej godzinie sesji kurs rósł nawet ponad 10%. Debiut Dino to ważny moment w historii naszego rozwoju i strategiczna decyzja, która wzmocni transparentność i wiarygodność Spółki – mówi newsrm.tv Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji – 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Wartość Oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja Spółki według Ostatecznej Ceny Akcji Oferowanych dla Inwestorów Instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. W Ofercie wzięły udział najważniejsze instytucje finansowe z blisko 20 krajów.

– Do końca 2020 roku chcemy mieć przynajmniej 1200 marketów. Planujemy zagęszczać naszą sieć w obszarach, w których już jesteśmy obecni, czyli w zachodniej części Polski, a także stopniowo będziemy przesuwać się z ekspansją w kierunku wschodnim oraz północnym – dodaje Szymon Piduch.

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. W  latach 2010-2015 Dino było najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży), a w 2015 roku drugą siecią w segmencie proximity pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży (według raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 r.).

Sieć obejmuje 628 sklepów (dane na 31.12.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami, w tym produkty świeże, w konkurencyjnych cenach Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę Dino od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie.