Toyota sprzedała prawie pół miliona hybryd w Europie w 2018 roku

0
  • Toyota Motor Europe sprzedała 1 035 400 samochodów w 2018;
  • Wzrost o +3% rok do roku, przy braku wzrostu rynku;
  • Udział TME w europejskim rynku wzrósł do 5%;
  • Kolejny rekord sprzedaży hybryd – 480 800 samochodów (+18%);
  • Hybrydy stanowią 46% sprzedaży TME (61% w Europie Zachodniej i Środkowej);
  • Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi w Europie są Yaris Hybrid (ponad 129 000 egz.) i Toyota C-HR Hybrid (ponad 128 000 egz.).

Wyniki sprzedaży Toyota Motor Europe

W 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała 1 035 400 samochodów, o 3% więcej niż rok wcześniej. Udział koncernu w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 5%.

Sprzedaż hybryd zwiększyła się w ciągu roku o 18% do 480 800 egzemplarzy. Niewymagające ładowania z gniazdka półelektryczne auta hybrydowe stanowią już 46% sprzedaży TME i aż 61% aut dostarczonych klientom w Europie Zachodniej i Środkowej.

Wyniki sprzedaży marki Toyota

Europejscy klienci kupili w 2018 roku prawie 960 000 samochodów Toyoty, o 3,5% więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (223 694 egz.), Toyota C-HR (147 276 egz.) i Auris (116 129 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+52%), Toyota C-HR Hybrid (+36%), wodorowa Toyota Mirai (+29%) oraz Yaris (+7%).

Ogromne powodzenie Toyoty C-HR wzmocniło sprzedaż hybryd od początku 2018 roku. Hybrydową wersję tego modelu wybiera ponad 87% nabywców (128 139 egz.) – to pokazuje, że klienci Toyoty coraz chętniej zwracają się ku elektryfikacji samochodów. Do ogromnego powodzenia hybryd przyczyniają się również takie modele jak Yaris Hybrid (129 286 egz.) – już tradycyjnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie, a także Auris Hybrid (89 761 egz.) i RAV4 Hybrid (64 283 egz.). Każdy z nich pobił w ubiegłym roku rekord sprzedaży.

Łącznie sprzedaż aut hybrydowych Toyoty na kontynencie wzrosła w ubiegłym roku o 21% do 435 119 egzemplarzy. Hybrydy stanowią 45% sprzedaży marki w Europie, w tym 58% sprzedaży w Europie Zachodniej i Środkowej.

Czytaj również:  Marek Dietl: Wejście w życie PPK jest początkiem nowej epoki dla GPW

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w 2018 roku, szczególnie wobec towarzyszącej im trudniejszej sytuacji na rynku. Nasza strategia elektryfikacji za pośrednictwem hybryd, zapoczątkowana ponad 20 lat temu, nieustannie przynosi świetne rezultaty – w tym roku osiągnęliśmy rekordową sprzedaż prawie pół miliona hybryd nieładowanych z zewnętrznej sieci. Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46%. Chcę podziękować naszym klientom za zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2019 roku nasza sprzedaż i udział w rynku nadal będą rosły za sprawą ofensywy nowych modeli w gamie obu marek – w szczególności nowej Corolli w trzech odmianach nadwozia i nowego Lexusa UX” – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Wyniki sprzedaży Toyoty w 2018 roku

 

Toyota Motor Europe 1 035 430
   
TOYOTA 959 242
AYGO 91 758
Yaris (łącznie) 223 694
  Yaris Hybrid 129 286
Auris (łącznie) 116 129
  Auris Hybrid 89 761
Toyota C-HR (łącznie) 147 276
  Toyota C-HR Hybrid   128 139
Corolla 55 686
Verso 7 600
Avensis 18 239
Rodzina Priusa 23 416
Prius 10 083
Prius+ 10 408
Prius Plug-in Hybrid 2 925
Mirai 174
Camry (łącznie) 42 195
  Camry Hybrid 234
GT86 1 260
RAV4 (łącznie) 107 937
  RAV4 Hybrid 64 283
Highlander 1 771
Land Cruiser 47 992
Hilux 40 171
PROACE 26 772
Hiace 41
Inne modele 7 131