Verdict rozpoczyna strategiczną współpracę z Krajowym Rejestrem Długów

Adam Łącki prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów
Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów

W czerwcu 2011 międzynarodowa grupa kapitałowa Bisnode, będąca właścicielem w Polsce takich marek jak Dun&Bradstreet, HBI, Credit Info i Verdict podpisała z Krajowym Rejestrem Długów Biurem Informacji Gospodarczej umowę o dystrybucji przez KRD raportów o kondycji firm z bazy danych Verdict. To pierwsza tego typu umowa w Polsce wiążąca wiodącego w Europie dostawcę informacji gospodarczej i Buro Informacji Gospodarczej. Dzięki strategicznej współpracy obu marek klienci pragnący zapewnić sobie bezpieczeństwo transakcji biznesowych mają do dyspozycji informacje o ponad 3,5 mln firm z dwóch największych baz danych w Polsce.

– Od wybuchu kryzysu finansowego w 2007 roku obserwujemy wzrost zainteresowania przedsiębiorców informacjami o kontrahentach. Dzięki naszej współpracy będą mogli teraz otrzymać komplet informacji niezbędny do podjęcia właściwej decyzji o zawarciu umowy z danym kontrahentem, a nawet do oceny kondycji finansowej wybranej branży, co może ułatwić inwestowanie – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Z raportu Krajowego Rejestru Długów przedsiębiorcy dowiedzą się, czy interesująca ich firma jest notowana w rejestrze jako dłużnik, a jeśli tak to kto jest wierzycielem, jaka jest kwota długu, kiedy powstał, z czego wynika i czy dłużnik go kwestionuje, czy też nie. Z kolei raporty Verdict w pełnej wersji mogą zawierać takie informacje, jak: nazwiska członków kierownictwa firmy, jej strukturę własności, ocenę kondycji finansowej (w tym sugerowany maksymalny kredyt kupiecki), informacje o opóźnieniach w płatnościach, historię zatrudnienia oraz dane finansowe (sprzedaż, zysk/strata netto). Wiarygodność danych Verdict zweryfikowana została dodatkowo przez Dun&Bradstreet Poland.

– Bardzo cieszymy się z tej współpracy i choć to dopiero początek, zamierzamy w przyszłości rozwijać wspólne produkty dla naszej grupy docelowej – mówi Dominik Lewandowski, dyrektor zarządzający marki Verdict. – Chcemy także zintensyfikować wspólne działania na rzecz edukacji naszych klientów w zakresie korzyści i sposobów korzystania z raportów przez małe i mikro przedsiębiorstwa – dodaje.