Wyniki i prognozy dla POLCOLORIT

GPW

Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych Spółka Polcolorit, zajmująca się produkcją płytek ceramicznych wstępnie podsumowała wyniki za 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 55,774 mln zł i były o 17% niższe w porównaniu do roku 2009. Zarząd podjął decyzję o wprowadzeniu planu naprawczego, który ma poprawić wyniki Spółki w 2011 r.

Rok 2010 Spółka zamknęła stratą w wysokości 11 876 tys. złotych. Na taki wynik wpływ miały różnorodne czynniki, w tym odpisy z tytułu nieściągalnych należności w wysokości blisko 2,2 mln zł, odpisy na nie rotujące zapasy produktów w wysokości 4,9 mln zł, a także spadek popytu na rynku krajowym oraz agresywne działania promocyjne konkurencji.

Wobec takich wyników, wiodący akcjonariusz oraz Rada Nadzorcza Spółki dokonała głębokich zmian w kadrze zarządzającej spółki. W lutym 2011 ze składu zarządu został odwołany dotychczasowy długoletni wiceprezes Włodzimierz Hajduk oraz kilku menedżerów średniego i wyższego szczebla.

Pomimo trudnej sytuacji Spółka rozpoczęła działania restrukturyzacyjne, które mają doprowadzić do uzyskania rentowności w 2011 roku oraz do umocnienia pozycji rynkowej.

„W sytuacji istotnego pogorszenia wyników priorytetem stała optymalizacja kosztów produkcji, którą zamierzamy osiągnąć poprzez zmniejszenie zatrudnienia, poprawienie efektywności pracy pracowników poprzez wprowadzanie rynkowych systemów motywacyjnych oraz przeniesienie głównej produkcji do jednego zakładu. Zamierzamy też renegocjować wszystkie umowy na dostawę surowców i usług oraz poprawić jakość zarządzania aktywami Spółki” – powiedział Wiktor Strach, wiceprezes

Polcolorit posiada jeden z najbardziej nowoczesnych zakładów produkcyjnych w branży, aby w pełni wykorzystać jego moce produkcyjne i znacznie obniżyć jednostkowe koszty produktów od końca 2010 roku prowadzi rozmowy z dużym europejskim graczem branżowym w zakresie współpracy produkcyjnej. Spółka zamierza też uatrakcyjnić ofertę dla klientów hurtowych i detalicznych w czym pomóc ma kampania reklamowa wspierająca sprzedaż i wizerunek. Budżet wsparcia marketingowego obejmować będzie również intensywne działania w punktach sprzedaży. Polcolorit planuje również wprowadzić na rynek nowe kolekcje zgodne z trendami światowego designu.

Polcolorit w 2010 roku odniósł sukcesy w zakresie produkcji i wzornictwa nowych kolekcji. Zostały one nagrodzone lub wyróżnione na międzynarodowych targach branżowych w Bolonii i Moskwie. Przedstawiane kolekcje budzą uznanie i nie różnią się pod względem jakości i wzornictwa od produktów oferowanych przez czołowe europejskie firmy.

Zarząd poda do publicznej wiadomości prognozę na 2011 rok po analizie wyników za 1 kwartał 2011. Wszystkie podejmowane działania mają na celu doprowadzenie Spółki do powrotu na ścieżkę rozwoju oraz osiągnięcia dobrych wyników. Główny akcjonariusz pani Barbara Urbaniak-Marconi wspiera Spółkę, którą zabezpiecza kredytowaniem działalności operacyjnej i inwestycyjnej swoim własnym majątkiem.