Aforti Holding zapowiada debiut na głównym parkiecie GPW w II kwartale 2015 r.

rp_4607d8145f_1575591713-aforti-plany-wealth-1.png

CEO Magazyn Polska

Świadcząca usługi finansowe i notowana na New Connect spółka Aforti Holding planuje debiut na głównym parkiecie GPW w II kwartale 2015 roku. Jak informuje Klaudiusz Sytek, prezes zarządu spółki, okres od kwietnia do czerwca był pierwszym kwartałem, w którym firma wykazała zysk (w wysokości 340 tys. zł netto). Strategia spółki zakłada, że w całym roku grupa wchodzących w skład holdingu podmiotów osiągnie rentowność zarówno na poziomie operacyjnym, jak i netto.

Narastająco jeszcze jesteśmy na stracie około 230 tys. zł, ponieważ I kwartał zamknęliśmy na minusie – mówi Klaudiusz Sytek, prezes Aforti Holding. – Na razie udało nam się zamknąć II kwartał z dość dobrymi wynikami. Rzecz jasna nie satysfakcjonują nas one, oczekujemy lepszych. Nie chcemy też popadać w euforię. Zależy nam na tym, aby powoli i stabilnie rozwijać swój biznes, zakończyć rok pozytywnymi wynikami i mieć odpowiednią kapitalizację, tak żeby na koniec roku złożyć dokumenty w Komisji Nadzoru Finansowego oraz na giełdzie i rozpocząć procedury przeniesienia na główny parkiet GPW.

Pod koniec I kwartału powstała spółka Aforti Wealth, której produkty mają być kierowane do bardziej zamożnych klientów. Na przełomie marca i kwietnia uruchomiła pierwszy, zatrudniający pięć osób, oddział w Warszawie. W maju podmiot wystąpił do Komisji Nadzoru Finansowego o zgodę na dystrybucję jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych.

– Testujemy sprzedaż produktów finansowych dla klientów zamożnych. Chcemy, żeby Aforti Wealth sprzedawała fundusze inwestycyjne otwarte (FIO) i zamknięte (FIZ) oraz zajmowała się inwestycjami alternatywnymi – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Klaudiusz Sytek.

Na koniec czerwca firma sprzedała produkty inwestycyjne i oszczędnościowe o wartości 5 mln zł.

– Chcemy zobaczyć, jak będzie wyglądał rynek po II kwartale oraz kiedy uruchomimy drugi oddział. Mamy zamiar zbudować w centrali zespół product managerów, którzy będą wyszukiwać ciekawe inwestycje, które będą mogli potem zaoferować klientom – mówi prezes Aforti Holding.

Jak podkreśla prezes, oferta firmy pozostanie raczej konserwatywna w kwestii inwestycji alternatywnych. Zapewnia, że kluczowe będzie bezpieczeństwo inwestycji oraz gwarantowana stopa zwrotu.

Dzisiaj jest dużo produktów, jak złoto, whisky, wino, inwestycje ziemskie czy inwestycje w OZE, które nie mogą pochwalić się odpowiednią stopą zwrotu lub odpowiednią stabilnością stóp zwrotu dla klientów. My dzisiaj oferujemy dość dobre produkty inwestycyjne, jak FIO od renomowanych towarzystw funduszy inwestycyjnych. Jeżeli product managerowie znajdą inwestycję alternatywną, która będzie spełniała nasze kryteria związane z bezpieczeństwem i gwarantowanymi stopami zwrotu, to myślę, że wprowadzimy ją do oferty, choć nie jest ona w obecnej sytuacji konieczna – podkreśla Sytek.