Notowana na GPW spółka Ailleron, powstała z połączenia firm Software Mind i Wind Mobile, podpisała umowę i rozpoczęła realizację projektu wdrożenia platformy sprzedażowej dla Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) – lidera na polskim rynku leasingowym, który dociera ze swoją ofertą do ponad 272 000 klientów. Leasing Front Office (LFO) to produkt Ailleron powstały na bazie wieloletniego doświadczenia w tworzeniu zaawansowanych systemów wspierających procesy sprzedaży oraz obsługi klienta w firmach leasingowych oraz bankach. Pierwsza wersja systemu została wdrożona produkcyjnie w połowie lipca 2016 r. i przekazana do korzystania użytkownikom.
Jest to kolejny kontrakt, który wzmacnia pozycję Ailleron jako zaufanego i sprawdzonego dostawcy technologicznych rozwiązań dla branży finansowej oraz potwierdza konsekwentnie realizowaną strategię firmy, zakładającą poszerzanie oferty o innowacyjne i specjalistyczne rozwiązania, odpowiadające na bieżące potrzeby konkretnych branż.
Wdrożenie systemu LFO ma na celu usprawnienie zarządzania siecią sprzedaży, skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów do oferty firmy leasingowej oraz zapewnienie zgodności działań użytkowników z obowiązującymi wewnętrznymi procesami i procedurami EFL. Elastyczność i wysoka konfigurowalność dostarczonego przez Ailleron narzędzia połączona z intuicyjnym interfejsem użytkownika zbudowanym zgodnie z najlepszymi standardami UX/UI gwarantują, że wszystkie cele postawione przed projektem zostaną spełnione.
O pozycji firmy na rynku leasingu decydują przede wszystkim sprawne procesy biznesowe wewnątrz firmy, które muszą być wspierane nowoczesnymi narzędziami informatycznymi. Proces sprzedaży jest jednym z najistotniejszych, dlatego zdecydowaliśmy się na wybór Leasing Front Office, które w pełni pokrywa nasze potrzeby w tym obszarze – podkreśla Radosław Woźniak, Wiceprezes Zarządu EFL.
Wdrażanie nowoczesnych systemów transakcyjno-sprzedażowych to jeden z najnowszych trendów wśród czołowych firm z sektora leasingu. Potwierdzeniem tego jest podjęta przez Europejski Fundusz Leasingowy decyzja o współpracy z naszą firmą oraz inwestycja w nowe technologie, które zapewniają szybszą realizację strategii i inicjatyw sprzedażowych, efektywniejsze wykorzystanie czasu doradców oraz zdobycie nowych kanałów sprzedaży. Nasze rozwiązanie efektywnie wspiera klienta właśnie w tych kluczowych obszarach – mówi Karina Porębska, Członek Zarządu i Dyrektor BU Finance w Ailleron SA
Decyzję o współpracy poprzedziła szczegółowa analiza biznesowa wymagań EFL w obszarze sprzedaży, szereg warsztatów weryfikujących użyteczność i elastyczność LFO, realizacja Proof of Concept, a także pozytywna ocena zewnętrznej firmy consultingowej potwierdzająca przewagę LFO nad innymi systemami dostępnymi na rynku.
Pierwsza wersja systemu została uruchomiona na środowisku produkcyjnym EFL w lipcu br., obejmuje ona proces ofertowania, przygotowania wniosku o finansowanie dla klienta EFL jak również zarządzanie produktami i siecią sprzedaży. Obecnie trwają pracę nad dalszym rozwojem aplikacji, która docelowo ma stać się głównym narzędziem obsługującym sprzedaż całej gamy produktów EFL poprzez jej sieć sprzedaży i partnerów.
Podpisanie kontraktu oznacza wieloletnią współpracę EFL i Ailleron nad dalszym rozwojem biznesu EFL oraz platformy LFO, co przyczyni się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej obu firm.