ASM Group po III kw. 2018 r.

0
  • W III kw. 2018 r. giełdowy holding zwiększył swoje przychody r/r na każdym z europejskich rynków
  • Trwający IV kw. w ASM Group ma przynieść finalizację kilkunastu istotnych kontraktów i okres prosperity, związany z przedświątecznym ożywieniem w handlu
  • Spółka koncentruje się też na dalszej optymalizacji procesów związanych z niedawną akwizycją Vertikom Group i wejściem na rynek niemiecki

Notowany na GPW czołowy polski holding, specjalizujący się w świadczeniu kompleksowych usług outsourcingu i wsparcia sprzedaży, podsumował właśnie wyniki za III kwartał 2018 r. W tym okresie ASM Group zanotowała 129,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było to 48 mln zł. Łącznie, po trzech kwartałach 2018 r. Grupa notuje 1,16 mln zł zysku netto przy 261,2 mln zł przychodów w tym roku. To oznacza wzrost tych ostatnich o ponad 90 proc. Geograficznie, w tym roku największy udział w przychodach ASM Group notuje na rynku niemieckim, austriackim i szwajcarskim (łącznie 40 proc.), polskim (31 proc.) oraz włoskim (29 proc.).

Adam Stańczak, Prezes ASM GROUP
Adam Stańczak, Prezes ASM GROUP

Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny czas związany z konsolidacją i optymalizacją działań wobec przejęcia niemieckiej, potężnej struktury jaką jest Vertikom Group. Pomimo obciążenia tymi procesami, nie zwalniamy tempa. Na każdym z rynków notujemy wzrosty przychodów rok do roku, w tym na naszym największym obecnie regionie czyli w Niemczech. Pracujemy nad tym, by końcówka roku dała nam kolejne, ponadprzeciętne wzrosty związane m.in. z ożywieniem handlu w okresie przedświątecznym. Trampoliną do rozwoju jest baza ponad 1500 klientów i potencjał kilkunastu tysięcy osób, pracujących na rzecz projektów, prowadzonych w ramach ASM Group – podkreśla Adam Stańczak, prezes ASM Group.

Spółki zależne ASM Group negocjują właśnie szereg istotnych kontraktów w kilku krajach Unii Europejskiej. W trzecim kwartale 2018 r. wszystkie spółki zależne giełdowego ASM Group pozyskały w sumie 40 nowych kontraktów, w tym 33 nowych klientów w pięciu krajach europejskich tj. w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii a także we Włoszech. W październiku i listopadzie 2018 r. ASM Group pozyskała już kilkunastu znaczących klientów, w tym globalne marki FMCG. Oznacza to, że przychody spółki zaatakują kolejne, rekordowe poziomy.

Czytaj również:  Najwięksi producenci wódki i ich strategie sprzedażowe dla małych sklepów

Konsolidujemy naszą strukturę, przygotowując ją do startu przetargach. Tak wielka zmiana przez kilka miesięcy bardzo intensywnie koncentrowała naszą uwagę oraz kapitał. Mieliśmy jednak świadomość, że choć takie strategiczne zaangażowanie w fuzję jednorazowo spowoduje okresowy spadek rentowności całej Grupy, to jednak w kolejnych kwartałach zaczniemy zbierać owoce tych działań. Ostatnie doświadczenia chcemy wykorzystać do dalszego rozwoju, celujemy więc w dalszy dwucyfrowy, organiczny wzrost, jak i w kolejne przejęcia w Europie. Uruchomimy także innowacyjne usługi, z mocnym komponentem technologicznym – zapowiada Adam Stańczak.