Bank Zachodni WBK z sukcesem kończy kolejny etap fuzji

0

Bank Zachodni WBK zrealizował z sukcesem kolejny etap fuzji – całkowitą integrację marki „Kredyt Bank”. We wrześniu zakończono zmianę oznakowania placówek, a do połączonej sieci wprowadzona została jednolita oferta produktowa. Synergie z połączenia zostaną osiągnięte wcześniej, niż zakładano.

Promocję oferty oraz nowe pozycjonowanie Banku Zachodniego WBK wesprze słynny amerykański aktor, dwukrotny laureat Oscara – Kevin Spacey.

Z końcem września zakończył się kolejny etap fuzji, zakładający ujednolicenie oferty w całej sieci oraz wycofanie z rynku marki „Kredyt Bank”, zgodnie z pierwotnym założeniem, że połączony bank będzie działał pod marką Bank Zachodni WBK. Proces integracji rozpoczął się 4 stycznia 2013 r. rejestracją połączenia.

– Dla Banku Zachodniego WBK pojęcie fuzji jest tożsame ze zwiększaniem efektywności naszego banku. Dlatego od początku tego roku zoptymalizowaliśmy sieć placówek, dokonaliśmy odpowiednich zmian w strukturze organizacyjnej i polityce produktowej. Wszystkie te działania pozwoliły nam osiągnąć pierwsze synergie biznesowe szybciej, niż zakładaliśmy, co zmotywowało nas do zwiększenia celów na obecny i przyszły rok. Dowodem na skuteczność integracji jest też fakt, że jeszcze przed rebrandingiem i pełną integracją systemów zaoferowaliśmy Klientom połączonego banku wspólny produkt. Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że fuzja z Kredyt Bankiem jest jak dotąd jednym z najsprawniej przeprowadzonych tego typu procesów w Polsce – powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Zarządu Banku Zachodniego WBK.

Od początku września w nowej sprzedaży dostępna jest pełna, jednolita oferta. Integrację rozpoczęto od stopniowej zmiany oferty produktowej – wiosną do sprzedaży wprowadzono jako pierwsze fundusze Arka, a następnie m.in. przelewy Western Union, Konto Godne Polecenia. Bank uspójnił ofertę kredytów hipotecznych i gotówkowych. We wszystkich oddziałach nastąpiło ujednolicenie oferty kart kredytowych. Wydane do kont karty debetowe będą stopniowo, od IV kwartału, zastępowane nowymi kartami Banku Zachodniego WBK.

Czytaj również:  Polskie firmy najliczniej reprezentowane w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe

Także dla klientów z segmentu SME dostępna jest pełna oferta Banku Zachodniego WBK. Pierwszym produktem wprowadzonym w sieci dawnego Kredyt Banku był flagowy produkt BZ WBKkredyt Biznes Ekspres. Od września wszyscy klienci połączonego banku mogą korzystać z ujednoliconej oferty rachunków, depozytów i pozostałych produktów kredytowych. Produkty dla SME sprzedawane są w jednym procesie kredytowym; dodatkowo wybrana grupa korzysta z oferty prelimitów. Dostępna jest też oferta faktoringu oraz leasingu.

W segmencie bankowości korporacyjnej Bank wdrożył wiele zmian i działań uspójniających, ale też rozszerzających ofertę. Bank proponuje klientom korporacyjnym produkty kredytowe, finansowania handlu, leasing i faktoring oraz bogatą ofertę bankowości transakcyjnej. Wdrożone zostały nowe produkty m.in. cashpooling rzeczywisty, gwarancja de minimis, karta korporacyjna. Usprawniono też procesy np. obsługi gotówki. Specjalny moduł obsługi gwarancji, dostępny już w systemie bankowości elektronicznej iBiznes24, stanowi dziś niekwestionowaną przewagę rynkową.

Klienci są obsługiwani w prawie 1000 placówek, z których część zlokalizowana jest w nowych dla Banku Zachodniego WBK miastach. Obecnie jest to trzecia pod względem liczby sieć placówek bankowych w Polsce.