BankoPaczkomaty – czyli bankomat Planet Cash i Paczkomat® InPost

0

InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) wraz z najszybciej rozwijająca się niezależną siecią bankomatów i wpłatomatów w Polsce – Planet Cash, przy współpracy z największym na świecie producentem bankomatów – amerykańską korporacją NCR, uruchamia pierwsze na świecie urządzenia pod nazwą BankoPaczkomat. Nowe maszyny będą oferować wszystkie funkcjonalności bankomatu Planet Cash i Paczkomatu® InPost.bankopaczkomat

Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

Rafał Brzoska, prezes InPost„Rozszerzanie funkcjonalności Paczkomatów® InPost jest jedną z dróg rozwoju, którą realizujemy w tym roku. Nadal rozbudowujemy naszą sieć o nowe lokalizacje, dzięki czemu staje się ona najwygodniejszą dla Polaków opcją nadania i odbioru przesyłki. Możliwość wypłaty gotówki, sprawdzenie salda rachunku czy zmiana PINu karty – to dla naszych Klientów kolejne usługi, jakie mogą oferować Paczkomaty®. Będziemy rozbudowywać paletę możliwości – zwłaszcza, że w Paczkomatach® można płacić kartą, blikiem lub przelewem online. Coraz więcej usług finansowych, bankowych czy sprzedażowych będzie automatyzowanych – a nasze maszyny są idealną platformą do ich realizacji” – podkreślił Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Sieć Planet Cash to ponad 3800 urządzeń w całej Polsce. W naszej sieci poza usługami wpłaty i wypłaty gotówki, oferujemy również szereg wartości dodanych (takich jak wpłata i wypłat BLIK, DCC czy obsługa transakcji zbliżeniowych), aby nasi Klienci mogli mieć jak najlepszy dostęp do swojej gotówki. Cały czas pracujemy nad rozwojem kolejnych usług dostępnych w naszych urządzeniach. Współpraca z Inpost jest więc dla nas doskonałą okazją, aby poszerzyć wachlarz usług oraz zwiększyć zadowolenie Klienta” – mówi Piotr Kawczyński, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania siecią bankomatów w IT Card.

„BankoPaczkomat InPost jest dla nas idealnym przykładem innowacyjnego projektu, który z etapu idei i wizji przekształcił się w realne rozwiązanie biznesowe. Nie byłoby to możliwe bez wielu niesamowitych osób z naszych trzech organizacji, które uwierzyły w ten projekt i przez wiele miesięcy z zaangażowaniem wspólnie nad nim pracowały. Stworzenie BankoPaczkomatu i zaoferowanie klientom InPost oraz Planet Cash szerszego spektrum usług na jednym urządzeniu wpisuję się doskonale w globalną strategię NCR – Digital First & Customer First, w której innowacyjne rozwiązania cyfrowe wspierające doświadczenie klienta są najważniejsze. Jesteśmy dumni z faktu, że razem z firmą InPost i IT Card możemy być częścią tego wyjątkowego projektu. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój sieci BankoPaczkomatów” – dodał Michał Mierzejewski, NCR Sales Director – Global Accounts CEE.

Paczkomaty® InPost są też najczęściej oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Czytaj również:  BrainSHARE IT: 3 cechy firmy, w której chce się pracować

„Polska jest pionierem jeśli chodzi o automatyzację dostaw przesyłek. Polacy szybko akceptują nowoczesne rozwiązania, a w sektorze e-commerce wymagane są usługi elastyczne i łatwo dostępne w trybie 24/h. Paczkomaty® InPost to zaawansowane maszyny, posiadające w pełni funkcjonalny i interaktywny panel sterowania. Można w nim zaprogramować praktycznie każdą usługę. Opcje bankomatowe są naturalną drogą rozwoju” – podkreślił Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych;
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki możliwości dostawy do Paczkomatów® motywowane są do zakupów online – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych z roku na rok).

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku;
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r;
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r;
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/;
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/;